קלף מיקוח

ישראל מחזיקה במעצר חולה נפש פלסטיני

דיווח: כנגד אברה מנגיסטו וערבי-ישראלי, לוקים בנפשם שחצו את הגבול לידי חמאס בעזה, עצרה ישראל פלסטיני הלוקה בנפשו, אחיו של בכיר במנגנוני החמאס (אקטואליה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אברה מנגיסטו, מוחזק בידי החמאס (צילום: מתוך פייסבוק)

כקלף מיקוח מול חמאס שכנראה מחזיק בידיו שני אזרחים ישראלים שחצו את הגבול לתוך עזה, מחזיקה ישראל בחודשיים האחרונים תחת ידה פעיל חמאס מרצועת עזה, אחיו של בכיר באחד ממנגנוני הביטחון של חמאס.

לדברי משפחתו המצוטטים בעיתון 'הארץ', העצור הפלסטיני סובל מבעיות נפשיות, כפי שגם ידוע אודות מצבם הנפשי של שני האזרחים הישראלים הנעדרים, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד.

מדובר בבילאל רזאינה, בן 24, שנעצר ב–27 בנובמבר כשחצה את הגבול מהרצועה לשטח ישראל, ביוזמתו. כתב אישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע טוען נגדו כי הוא היה פעיל בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, והיה מעורב בחפירת מנהרות. האישומים הם על סמך מידע שהושג בחקירתו בשב"כ.

בילאל הוא אחיו הצעיר של מוסטפה רזאינה, ראש השב"כ הפלסטיני של חמאס בצפון רצועת עזה. בהודעה שפרסמה משפחת רזאינה בעזה, למחרת הדיווח הישראלי על מעצרו, נטען כי הבן בילאל אינו חבר בזרוע הצבאית, לא היה פעיל בזרוע ולא עבד בממשל חמאס ברצועה. המשפחה הודיעה כי הבן "סבל מחוסר יציבות נפשית ועודנו מטופל עד לתקופה האחרונה", וטענה שיש לה הוכחות רפואיות לכך.

על פי דיווחים שונים, חמאס נמנע עד כה מכניסה לדיונים עם ישראל על עסקת חילופים הומניטרית, בה הוא ישיב גם את גופות שני החיילים שהוא מחזיק, הדר גולדין ואורון שאול שנפלו ב'צוק איתן', בנוסף לשני הישראלים המעורערים בנפשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר