שנה לשריפת הטייס

מחבלי דאע"ש רבים נהרגו ונפצעו בתקיפת נקמה של צבא ירדן

לפני שנה בדיוק פורסם סרטון הוצאתו להורג בשריפה של טייס ירדני שנפל בשבי דאע"ש, וזה העיתוי שנבחר במכוון בידי הממשל הירדני כדי לבצע תקיפה נרחבת במעוזי הארגון (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד התקיפה האווירית (צילום: חיל האוויר הירדני)

סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית מדווחת הערב (מוצ"ש), כי מטוסי חיל האוויר הירדני תקפו אמש מטרות שונות של ארגון המדינה האיסלאמית (דאע"ש) בדרום סוריה, "לזכר החללים שנפלו במסגרת המלחמה בטרור".

כוונת ירדן היא לסרטון שפורסם לפני שנה בדיוק, שתיעד את שריפתו למוות של טייס ירדני שנפל בשבי הארגון הרצחני. התקיפה הזו בוצעה יממה לאחר פגישתם של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ועבדאללה מלך ירדן בוושינגטון.

האש מתפשטת לכיוון הטייס הירדני שבתוך הכלוב (צילומסך: מתוך יוטיוב)

היעדים שהותקפו, הם מוצב צבאי, מחסני נשק ובתי מלאכה להכנת מטעני חבלה של דאע"ש. התקיפות בוצעו באמצעות מזל"טים ופצצות חכמות-מונחות, ונהרגו ונפצעו בה פעילי דאעש רבים. "תקיפות אלה הן המשך למאמצים של ירדן להביא לקצו של ארגון הטרור הפושע, ולהכות בו במאורותיו, כדי שיבין כי החשבון עמו פתוח עד שיחוסל לגמרי", נכתב בסוף ההודעה הירדנית.

כזכור, טייס חיל האוויר הירדני מועאז אל-כסאסבה, נפל בשבי דאעש בסוריה בדצמבר 2014, וב-3 בפברואר 2015 פורסם סרטון הוצאתו להורג, בשריפתו חי, בתוך כלוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר