"מוצר יסודי ובסיסי"

מחירי תחליפי החלב הישראל יקרים ב60% לעומת מדינות אירופה

אנו עדים לנתונים מדאיגים אודות מחירי תחליפי החלב לתינוקות בישראל, מי ישים לעניין מעצור? וכיצד זה משפיע על מעוטי היכולת: "מחירי המחייה המופקעים בישראל משפיעים בצורה ישירה על משפחות ברוכות ילדים" (בריאות)

פיקוח על תחליפי חלב לתינוקות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בדיון שנערך לא מכבר בועדת הכלכלה של הכנסת, בעקבות הצעת החוק של חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו) להחיל פיקוח על מחירי מוצרי תינוקות, ובכללם תחליפי החלב לתינוקות, הוצגו נתונים מדאיגים אודות שליטתם של שתי שחקניות מרכזיות בשוק, "מטרנה" ו"סימילאק", גם כניסתה לאחרונה של שחקנית נוספת לתחום בדמותה של "שופרסל" לא הצליחה למתן את המחירים המופקעים, הנגבים על מוצרים אלו.

היועץ המשפטי של שופרסל שנכח בדיון ציין כי "בארה"ב משלמים פחות 30% על אותם מוצרים הנמכרים בישראל, ברחבי אירופה המספרים גבוהים כמעט באופן כפול, כך שבגרמניה תשלמו כ-60% פחות על תחליפי חלב מאשר בישראל".

לדבריו, מטרת כניסתה של שחקנית נוספת לשוק, נועד להכניס רוח חדשה של תחרותיות לענף, "אך עדיין קשה מאוד להתמודד מול חברות שמרוויחות 30% רווח תפעולי בעוד שבענפים שונים הרווח מסתכם בכ-10% בלבד."

בתגובה קמו קולות בוועדה שהציעו את ביטול המע"מ על מוצרי תחליפי החלב, זאת בכדי לבלום באופן מיידי את המחירים הגבוהים, מהלך שכמובן נתקל בסירוב נחרץ מצד משרד האוצר הטוען כי אין אפשרות לשנות את המע"מ על מוצרים שונים.

כמו כן, נטען כי הפיקוח על המוצרים מתעכב בכוונת תחילה בעקבות כניסתה של שופרסל למשחק וכוחות שוק נוספים, עמדתו של משרד האוצר, היא כי יש להשתמש בשלל הכלים הטבעיים והנסיבתיים על מנת לעצור את גובה המחירים והתערבות ביד מכוונת לא מועדפת בשלב זה.

"גם אם לעיתים נראה שאנו לא עושים דבר, יש להבין כי באופן תמידי מתקיימות שיחות ומהלכים מתחת לפני השטח, כך שלטעון שהאוצר לא עושה די, זוהי טענה מופרכת ושקרית." כך לדברי גורם בכיר באוצר.

יש לציין כי בעוד מתנגחים ביניהם משרדי הממשלה השונים בשאלה מיהו האחראי הישיר על הורדת המחירים, הנפגעים המרכזיים ובאופן מיידי כמובן, הם מעוטי היכולת שעליהם להתמודד עם הקושי החריף של יוקר המחייה מידי יום.

יזהר נבון מנהל קרן הצדקה "מאירים" העוסקת בטיפול במשפחות ברכות ילדים מספר כי: " אנו נדהמים לגלות לעיתים תכופות מידי עד כמה מחירי המחייה המופקעים בישראל משפיעים בצורה כה ישירה על משפחות ברוכות ילדים הנאלצות לעיתים קרובות לבחור על איזה 'מוצר יסוד' יהיה עליהם לוותר בשבוע הקרוב, אנו בהחלט רואים בתחליפי החלב לתינוקות מוצר יסודי ובסיסי".

"לכן בעקבות ריבוי הפניות המגיעות אלינו בבקשה לקבל מוצרי יסוד בדמות תחליפי חלב, בקרוב נצא בקמפיין חירום ייחודי לגיוס משאבים, על מנת שנוכל לספק למשפחות את תחליפי החלב להם הם כה זקוקים באופן נואש".

"כולי תקווה שהציבור יירתם לעזרתנו כיוון שהמשפחות לא יכולות להרשות לעצמם לעקוב אחר המאבקים אודות הורדת המחירים בעתיד, ההווה הוא ההתמודדות המרכזית שלהם, ובשל כך אנו נמצאים כדי להשתדל ולמלא את חסרונם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר