צפו: ילד בן 5 נוסע כל יום במשך שעתיים לגן

עדיאל מויאל, ילד חרדי בן חמש וחצי לקוי שמיעה, לא יכול ללמוד בגן הרגיל ביישוב מיצד שבו הוא מתגורר, ונאלץ לנסוע כל יום במשך שעה אל גן מיוחד ללקויי שמיעה בי-ם. צפו (ארץ)

(צילום: באדיבות חדשות 2)

עדיאל מויאל, ילד חרדי בן חמש וחצי, הוא לקוי שמיעה, מה שלא מאפשר לו ללמוד בגן הרגיל ביישוב מיצד שבו הוא מתגורר, והוא נאלץ לנסוע כל יום במשך שעה אל גן מיוחד ללקויי שמיעה בשכונת גאולה בירושלים. כבר בלידתו חלה עדיאל הקטנטן בדלקת קרום המוח, עליה הוא התגבר, אך היא זו שגרמה לו ללקות השמיעה בשתי אוזניו.

מעבר לטרחה הרבה בנסיעה היומית הממושכת לגן בגאולה, ענין נוסף שמעיק מאוד כבר זמן רב על עדיאל והוריו, הוא שאת ההסעה הוא חולק בעל כרחו כל פעם עם ילד נוסף מהיישוב שלומד בגן ילדים בקצה השני של ירושלים, בשכונת קטמון.

המציאות בשטח, היא שבמשך כשעתיים ביום הוא יושב בהסעה ומגיע לגן רק כשעה אחרי תחילת הפעילות. יצויין, כי הנסיעה היא ברכב הסעות ממוגן ירי, כך שהשעתיים הללו הן גם כשהוא אינו נושם בקלות.

ברכה מויאל, אמו, מתארת: "בכל בוקר עדיאל צורח ובוכה. זה לא אנושי להגיד לילד להמשיך לנסוע בכל בוקר במשך שעתיים לגן. ילד בגילו לא אמור 'לבלות' בנסיעה ארוכה בכל בוקר".

"פניתי לכל הגורמים הקשורים במימון ההסעות, אך משרד החינוך השיב לי שאין ביכולתו לסייע", היא מוסיפה.

משרד החינוך סירב למסור תגובה רשמית לכתבה שפורסמה בחדשות 2 Online. "עלות הסעה נפרדת היא גבוהה במיוחד, ונשקל פתרון לפיו הילד יצא מביתו כחצי שעה מוקדם יותר, לפני שעומסי התנועה של הבוקר מתחילים", נמסר בשיחות לא רשמיות של גורמים במשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר