הערב: נמשכות תקיפות צה"ל ברצועת עזה

גל תקיפות חריג בעזה: ירי הרקטה למועצת חוף אשקלון גרר מאז הצהריים שורת תגובות ארטילריות ומהאוויר נגד עמדות חמאס באזורים שונים ברצועה. בערב דיווחו הפלסטינים כי התקיפות מתמקדות באזור גדר המערכת. אף ארגון לא לקח אחריות. צה"ל: "חמאס אחראי בלעדי" (חדשות)

כתבי ynet | כיכר השבת |
(צילום: Ofer Zidon/Flash90)

גל תקיפות חריג וממושך: צה"ל תקף במהלך היום (ב') שורת עמדות של חמאס ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה הבוקר אל מועצת חוף אשקלון, ולאירועים אחריה. התקיפות הראשונות בוצעו בצהריים בצפון הרצועה, זמן קצר לאחר ירי הרקטה. כמה שעות לאחר מכן שמע כוח צה"ל ירי לכיוונו בעת שפעל באיזור גדר המערכת ליד כיסופים בדרום הרצועה. לא היו נפגעים. בתגובה בוצעה תקיפה נוספת לקראת 16:00: טנק של צה"ל ירה לעבר יעדים באל-מע'אזי ומזרחית לדיר אל-בלח, ככל הנראה עמדות תצפית. לקראת 19:00 בוצעה תקיפה נוספת של עמדת תצפית של חמאס מזרחית לעיר עזה.

הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי "עמדת ארגוני ההתנגדות בנוגע לתקיפות הישראליות תיקבע בשעות הבאות". עוד קודם לכן פרסמו פלסטינים סרטונים משניות התקיפה של מטוסי חיל האוויר. אף שברוב היישובים בעוטף עזה המצב שגרתי, באזורים מסוימים התבקשו חקלאים להימנע מכניסה לשדות הקרובים לגבול עקב המתיחות.

tחרי ירי הרקטה פרסם ארגון סלפי ג'יהאדי כרוז. אף שאין בו לקיחת אחריות לירי, הארגון מאשים את חמאס בהמשך מעצר של אנשיו ברצועה ובעינוי של עצירים. כל ירי הרקטות של החודשים האחרונים בוצע על ידי ארגונים סלפים שלקחו על כך אחריות ונימקו זאת ביחס חמאס אליהם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמבקר היום בלונדון, התייחס לאירועים בעזה ואמר: "הנחיתי באופן ברור שאנחנו נגיב על כל ירי והתגובה באה בעוצמה. זו המדיניות שלי בשנתיים האחרונות, מאז צוק איתן, שהיו השקטות ביותר. המדיניות שלנו היא עקבית ונחושה בתגובתנו. אין דבר כזה שיורים עלינו ואנחנו לא מגיבים. אין דבר כזה טפטופים שאנחנו סופגים ועוברים הלאה".

מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס של חיל האוויר תקפו שלוש עמדות השייכות לארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. כמו כן, מוקדם יותר היום תקף צה"ל עמדה נוספת של חמאס בצפון רצועת עזה באמצעות טנק. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח המועצה האזורית חוף אשקלון מוקדם יותר הבוקר. צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

אזעקת "צבע אדום" נשמעה בשעה 9:05 הבוקר בשני יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. התושבים נקראו להיכנס למרחבים המוגנים ואחר כך פתחו כוחות הביטחון בסריקות לאיתור הרקטה.

אתמול מת מפצעיו מוחמד (חמאדה) וליד קוקא, שמוגדר כמהנדס רקטות בזרוע הצבאית של חמאס, יום לפני כן הוא נפגע בתאונת אימונים ברצועת עזה. על פי ההערכות, הוא מת במהלך ייצור רקטה. פעיל נוסף נפצע באורח בינוני באירוע.

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי קוקא בן ה-44 והפעיל הנוסף נפצעו במבנה באזור סודאניה שבצפון הרצועה, ליד חוף הים השייך לזרוע הצבאית של חמאס המכונה ברצועת עזה "מבנה הספינה" בשל צורתו.

מקורות ביטחוניים ישראלים ופלסטינים אמרו ל-ynet כי בניגוד לדיווחים, קוקא לא היה ראש מערך הפצצות של הזרוע הצבאית של חמאס. מקור ביטחוני פלסטיני ציין כי קוקא היה מהנדס רקטות בזרוע הצבאית של הארגון וכי ההערכה היא שהוא נהרג מפיצוץ שאירע במהלך ייצור של רקטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר