הגר"י יוסף במתקפה חריפה

הראשל"צ: "אל תפחדו מארגוני הנשים; אלעזר שטרן גזען"

הראשון לציון תקף את ח"כ אלעזר שטרן בחריפות: 'גזען. חירף וגידף', וקרא לדיינים "לא לפחד מארגוני הנשים - גם אם יבזו אותך, יראו את זה בטלוויזיה, ויכתבו בעיתונים". צפו בתיעוד מהנאום (חרדים,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הגאון רבי יצחק יוסף, יוצא במתקפה נגד ארגוני הנשים וקורא לדייני ישראל "שלא לפחד מהן". בנוסף, הרב הראשי מתייחס לראשונה למתקפה של ח"כ אלעזר שטרן נגדו, ומכנה אותו "גזען".

במהלך דיון בכנס דייני בית הדין השני, פנה נשיא בית הדין הגר"י יוסף לדיינים וביקש: "בוודאי אנחנו מקיימים בעצמנו 'לא תגורו מפני איש'. אם יש ארגוני נשים שרוצים מאיתנו דברים, שכל דבר אנחנו נתיר להן - רבותי: לא לפחד!... לא תגורו מפני איש".

בשלב זה, התייחס הראשל"צ למתקפה של ח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד' נגדו. הגר"י יוסף אמר: "אני הרגשתי את זה על עצמי לפני כמה שבועות, כאשר התבזתי קבל עם ועולם. התקשרו אלי מניו-יורק, מלונדון, הזדעזעו איך ישבו בכנסת, איזה אחד גזען (אלעזר שטרן. י-כ) ישב וחירף וגידף. אמרתי שאני מקיים בעצמי לא תגורו מפני איש".

נשיא בית הדין הוסיף ופנה לדיינים: "לא צריך לפחד. ארגוני נשים? לא לפחד. לא תגורו מפני איש. גם אם יבזו אותך, יראו את זה בטלוויזיה, יכתבו בעיתונים ויעשו מזה בלגן - בסדר... אני מקבל את שכרי בעולם הבא שכך ביישו אותי".

הגר"י יוסף התייחס לאמירה של שטרן כי הוא פועל בניגוד לאביו - מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל שהתיר עגונות: "הם עשו אותי כאילו אני 'בית שמאי', 'הוא לא הולך בדרך של אבא שלו'. תראו 'ילקוט יוסף', תראו כמה יש בזה כוח דהיתרא".

הרב הראשי המשיך במתקפה: "הם יגידו לנו מה זה כוח דהיתרא? הם? בכנסת? כל אלו שלא שומרים תורה ומצוות, בקושי כיפה על הראש, חצי גרוש על הראש, הם יגידו לנו מה זה כוח דהיתרא? מה זה בית שמאי?".

בהמשך, הוסיף הגר"י יוסף והתייחס לדעתו נגד 'זיכוי הגט' של הרב אוריאל לביא מצפת - שההתנגדות ההלכתית אליו הובילה למהומה גדולה בנושא: "ציירו אותי כאילו אני מחמיר, על איזה פסק שלא אני החמרתי, כמעט כל הרבנים החמירו בדבר הזה, ודיברתי לשם שמיים בלי שום נגיעות אישיות. ואיך עמדו וביזו וגידפו. קיימתי בעצמי: לא תגורו מפני איש. אני אומר לכל הרבנים: אל תפחדו מארגוני הנשים,תהיו חזקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר