חוק הדגל ייגנז?

'חוק הכותל' של ש"ס תקוע; ממתינים להכרעה של בג"ץ

בתחילת הדרך ההצהרות היו חד-משמעיות, אך בשלב זה 'חוק הכותל' של תנועת ש"ס לא מקודם ולא הועלתה דרישה לכלול את החוק בתשובת המדינה לבג"ץ. "הסיכויים של החוק - קלושים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר אריה דרעי (צילום: שלומי כהן )

"העמדה של הממשלה תהיה שהיועמ"ש יגיד לבג"ץ - ממשלת ישראל מבקשת לחוקק חוק, מבקשים שתתנו עוד כמה חודשים לכנסת ישראל לחוקק, ולא בית המשפט", כך הכריז יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי בראיון ל"כיכר השבת", אך בפועל החוק תקוע על שולחן הכנסת, לא מקודם, וש"ס כלל לא דרשה מהיועמ"ש להכניס את החוק כחלק מתשובת המדינה לבג"ץ.

לפני כחודשיים נחשף לראשונה ב"כיכר השבת" כי תנועת ש"ס יוצאת למהלך דרמטי, בהוראת דרעי אחד מחברי הכנסת יגיש הצעת חוק שתסדיר את המצב בכותל. לעצור את תפילות הרפורמים ולאסור את הכניסה על נשות הכותל וכל הפרובוקציות הנגררות מכך.

סיעת 'כולנו' בראשות משה כחלון מיהרה להתנגד להצעת החוק. אבל דרעי לא התבלבל והעביר מסר ברור, בראיון ל'כיכר השבת': "אנחנו נאבק על זה ואני בטוח שתהיה לנו הסכמה. יש גם חוקים שלהם שאנחנו נצטרך להתמודד אתם ביחד. אנחנו לא משנים סטטוס קוו, הכותל הוא מקום קדוש. תהיה חקיקה והעניין יוסדר בחקיקה".

בפועל, סיעת ש"ס התקשתה להשיג את תמיכת סיעת 'כולנו' וחלקים מ'הליכוד'. וכך, שבוע אחרי שבוע דחו את העלאת הצעת החוק לוועדת שרים לענייני חקיקה.

אריה דרעי מצהיר: חוק הכותל יאושר ויהיה חלק מתשובת המדינה

בשיחות עם "כיכר השבת", לפני כשבוע וחצי, הסבירו בלשכת דרעי כי ישנם חילוקי דעות עם היועץ המשפטי לממשלה, ולכן "החוק יעלה בעוד שבוע-שבועיים, יהיו הסכמות. החוק יעלה לוועדת שרים". אך בפועל החוק לא עלה לשולחן הוועדה, וכך הוא נתקע על שולחן הכנסת ולא מקודם.

בנוסף, ש"ס כלל לא דרשה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט להכניס את הצעת החוק לתשובת המדינה שתוגש לבג"ץ בנושא הכותל.

בלשכת השר אריה דרעי מאשרים הבוקר (שלישי) ל"כיכר השבת" כי אכן החוק נמצא על שולחן הכנסת אך לא מקודם עד להחלטת בג"ץ. כמו כן, מאשרים בלשכה, שאכן ש"ס לא דרשה מהיועמ"ש להכניס את הצעת החוק כחלק מתשובת המדינה.

כאמור, בש"ס ממתינים להחלטת בג"ץ. על פי הערכות של המעורבים במתווה הכותל, הפוליטיקאים והרבנים, בג"ץ יפסוק לטובת הרפורמים ונשות הכותל, ובמקרה הטוב בג"ץ יבקש ליישם את מתווה הכותל הישןף אותו החרדים דורשים לבטל.

עדיין לא ברור, האם ש"ס אכן מתכוונת להעביר את החוק, שכן במידה ובג"ץ יפסוק נגד החרדים, יהיה כמעט בלתי אפשרי להעביר את הצעת חוק הכותל, שכן, החוק יחשב כחוק עוקף בג"ץ. סיעת כולנו שגם היום מתנגדת להצעת החוק, תלחם לשמור על כבוד בית המשפט העליון - כפי שדרשה בהסכמים הקואלציוניים.

"הסיכום", אומר אחד המעורבים במתווה הכותל, "לחרדים נוח שבג"ץ יפסוק, שבג"ץ יכריע, או כמו שהשופטת נאור אמרה: 'רוצים שבג"ץ יוציא את הערמונים מהאש'. ככה יאשימו את בג"ץ, וגם לא יספגו ביקורת. הסיכוי שחוק הכותל יאושר קלושים מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר