התושבים נכשלו

נדחתה העתירה נגד הרכבת בעמק רפאים

ביהמ"ש דחה על הסף עתירת תושבים כנגד ההחלטה להעביר את קו הרכבת ברחוב עמק רפאים בירושלים וחייב את העותרים לשלם הוצאות משפט בסך 30,000 ש"ח (תחבורה ציבורית)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בית המשפט לעניינים מינהליים דחה אתמול (שני) על הסף עתירה של תושבים שעתרו כנגד הפקדת תכנית הרכבת הקלה בעמק רפאים.

בפסק הדין קובע השופט דוד מינץ באופן חד משמעי כי "אין כל ספק שהציבור כולו על כל שלוחותיו; המנהלים הקהילתיים; הסוחרים; תושבי השכונה; המתכננים מטעם; ועוד קבוצות שונות, קבלו הזדמנויות רבות להעלות את טיעוניהם לפני המשיבים, כל אחד בתורו, והעלאת הטענה שראש העיר או מאן דהוא בעירייה לא שמע בקשב רב את הטיעונים השונים, היא טענה שלא היה מקום להעלותה, והיא נטענה ללא כל בסיס".

בנוסף קובע השופט מינץ "לא השתכנעתי כי נפלו פגמים התכנית המצדיקים את התערבות בית המשפט בהליך התכנוני". עוד קובע השופט כי "לא ניתנה כל הבטחה מנהלית מטעם ראש העיר, לא לשמוע טענות נוספות מטעם מי מהציבור לאחר ששת חודשי הדחייה, ולא לשקול מחדש את החלופות השונות לאחר קבלת דו"ח החלופות".

לאור זאת נדחתה העתירה על הסף וקומץ העותרים חויב לשלם לעירייה הוצאות משפט בסך 30,000 ₪ פלוס מע"מ.

התושבים שיוצגו על ידי עוה"ד אליעד שרגא ואדווה בן יוסף, עתר כנגד ראש העיר ניר ברקת, העירייה, משרד התחבורה, תכנית אב לתחבורה והוועדה המקומית והמחוזית בדרישה לבטל את ההחלטה להגיש להתנגדויות את תכנית קו הרכבת הקלה הכחול שעתיד לעבור בעמק רפאים.

בעירייה אמרו כי ההחלטה על מעבר הרכבת הקלה ברחוב עמק רפאים התקבלה לאחר הליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק בו הוצגו כלל החלופות ועמדות התושבים השונות. לאחר בחינת כלל השיקולים, הוחלט כי הדבר הטוב ביותר לירושלים והנכון ביותר הוא העברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את העומסים הפיח והפקקים בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקיה. היא תביא תנועת אנשים רבה לרחוב שתעלה את פדיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית.

"הרכבת תהיה חלק ממרקם אורבני בריא ובחירת הנתיב הזה תאפשר את זמן ההגעה הקצר ביותר לשכונות דרום העיר. אך לא רק תנועה, תקציבי הרכבת יאפשרו להשקיע מאות מיליוני שקלים בחזות חדשה ומודרנית לרחוב, תוך שימור מבניו ההיסטוריים ולהחזרת פעימות ליבו, כפי שקרה בהצלחה ברחוב יפו", אמרו גורמים בעירייה.

במקור תוכננה לעבור הרכבת הקלה על תוואי הרכבת הישנה, אך בשנים האחרונות הוקם עליו ביוזמת התושבים את פארק המסילה שהפך לסיפור הצלחה. במהלך תכנון תוואי קו הרכבת התקבלו בעירייה אינספור פניות מהתושבים לא להרוס את פארק המסילה ולהעביר את הרכבת ברחוב עמק רפאים כדי להחיות אותו ולתת לו חזות חדשה ותקווה חדשה.

תכנית העברת תוואי הרכבת ברחוב עמק רפאים זוכה לתמיכה רחבה מתושבים רבים המתגורים ברחוב, תושבי המושבה הגרמנית ותושבי השכונות הסמוכות שייהנו מרכבת איכותית, מהירה, ידידותית לסביבה ונגישה.

בעירייה מציינים כי ימשיכו לקדם את התכנית תוך שיתוף הציבור במטרה להעניק לתושבים שירות איכותי ותחבורה מתקדמת ונגישה בכל רחבי העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר