העולם מגיב

אישור חוק ההסדרה: "מהלך ישראלי פרובוקטיבי"

אישור חוק ההסדרה אמש עורר כצפוי תגובות נסערות בעולם הערבי. באיחוד האירופי הודיעו כי בעקבות אישור החוק יבוטל מפגש שתוכנן בבריסל בהשתתפות שרת החוץ מוגריני (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בנט חוגג, בעולם פחות (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חוק ההסדרה שאושר אמש (שני) בקריאה שניה ושלישית עורר את זעמם של רבים בעולם התומכים בפלסטינים.

האיחוד האירופי דחה מפגש בגוף המנהל את יחסי הארגון עם ישראל בעקבות אישור חוק ההסדרה והחלטות הדרג המדיני לאשר בניית כ-5,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון. המפגש היה אמור להתקיים בסוף החודש בבריסל, שבו היה אמור להשתתף השר צחי הנגבי ושרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני.

בישראל מעריכים שהיום יזומנו כמה שגרירים ישראלים לשיחות נזיפה בעקבות אישור חוק ההסדרה שיימנע פינויים עתידיים של יישובים שבנייתם נעשתה באמצעות המדינה.

גם ממשלת ירדן גינתה בחריפות כצפוי את אישור חוק ההסדרה בכנסת. דובר הממשלה ושר התקשורת, מוחמד אל-מומני, אמר כי הפקעת הקרקעות הפלסטיניות נוגדת את ההחלטות הבינלאומיות ואת החוק הבינלאומי.

"ממשלת ישראל מתוקף היותה כוח כובש נדרשת לשמור על הסטטוס קוו ולא לאפשר לבנות יחידות דיור בהתנחלויות ולהשתלט על עוד שטחים פלסטיניים", אמר אל-מומני והוסיף: "המהלך הישראלי הפרובוקטיבי עלול לחסל כל תקווה לפתרון שתי המדינות ולהשכנת שלום באזור וכן לשלהב את רגשותיהם של המוסלמים ולגרור את האזור לעוד אלימות וקיצוניות".

גם שר התיירות הטורקי, נאבי אבקי, המבקר בישראל, רמז כי ארצו מעדיפה שבג"ץ יבטל את חוק ההסדרה.

"אנחנו יודעים שיש מחלוקת בישראל בנושא הזה. אנחנו מקווים שבית המשפט יתערב ובסופו של דבר יקבל את ההחלטה הנכונה, על פי החוק הבינלאומי", אמר השר היום בתום פגישה עם מקבילו הישראלי, השר יריב לוין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר