"שיח אסור, אטום ופוגע"

מידי חודש: 55,000 שיחות גזעניות ברשת נגד החרדים

11% מהשיח הגזעני ברשתות החברתיות מופנה כנגד המגזר החרדי, ובסך הכל כ-55 אלף שיחות מדי חודש, כך עולה מדו"ח שהוצג בוועדת המדע. ח"כ אורי מקלב: "לפקח על מה שקורה ברשת" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Serge Attal/Flash90 )

אין כבוד למגזר: 11% מהשיח הגזעני ברשתות החברתיות מופנה כנגד המגזר החרדי, כך עולה מדו"ח שהוצג בצהריים (שלישי) בוועדת המדע של הכנסת ומפורסם לראשונה ב"כיכר השבת". את הדו"ח הציגה ענת רוזיליו - אדלר מ'קרן ברל כצנלסון'.

עוד עולה מהדו"ח כי 37% מהשנאה מופנת כנגד המגזר הערבי, ושבעה אחוזים כנגד הציבור המזרחי בישראל.

הדו"ח בדק את המצב ברשת בימים האחרונים וגילה כי הממוצע החודשי של שיחות גזעניות, מסיתות ופוגעניות עומד על כחצי מיליון שיחות - מידי חודש. מה שאומר, שבכל חודש ישנם 55,000 שיחות גזעניות נגד הציבור החרדי.

סנ"צ מאיר אוחיון, ראש יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 התבטא כי "בסופו של דבר, אנחנו לא רוצים לחיות בחברה בה אכיפה היא הפתרון לכל דבר. יש עוד מערכות שצריכות להכווין ולחנך, וזה לא פחות חזק ואפקטיבי מאכיפה".

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב (דגל התורה) אמר כי "זהו שיח אסור, הוא אטום ופוגע, את ההשלכות של זה ניתן לראות בכל פינה. מצפים מאיתנו לתת גבולות, אנחנו כאן בכנסת יש לנו חלק חשוב בשינוי המגמה הזו, אנחנו יכולים על ידי חקיקה והעלאת המודעות בציבור לשנות את המצב, היום כל ילד הוא כתב, עורך ומפיק סרטונים".

"צריך להדריך להסביר ולפקח על מה שקורה ברשת, מעשה אבות הוא סימן לבנים, להורים יש השפעה גדולה על פעילות הנוער ברשת", מוסיף ח"כ מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר