השביתה ועונשה

7 מיליון שקל קנס ל'אגד' על שביתת הנהגים

לפני כחודש שבתו נהגי אגד בירושלים וגרמו לנזקים רבים לתושבי העיר והבאים בשעריה. משרד התחבורה קנס את החברה ב-7 מיליון שקל. החברה צפויה לערער (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

חברת אגד נקנסה ביותר מ-7 מיליון שקלים בגין אי ביצוע נסיעות והפרת תנאי הרישיון ביום השביתה שקיימו נהגי אגד בירושלים, לפני כחודש.

מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, מאיר חן, קבע כי אגד הפרה את תנאי הרשיון ואת הסכם ההפעלה שלה עם המדינה. "אי ביצוע הנסיעות גרם נזק רב לציבור, לבעלי העסקים ולגורמים רבים נוספים", אמר חן.

דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה להודעת משרד התחבורה: "מדובר בהחלטה שגויה ובלתי מידתית שאינה תואמת את המציאות העובדתית שנכפתה על אגד בעקבות השביתה שיזמו ההסתדרות וועד העובדים בירושלים".

"מדובר בזכות שביתה חוקית של עובדים שלא ניתן היה למנוע במקרה זה, למרות שהנהלת אגד עשתה מאמצים למניעת השביתה. משרד התחבורה גם לא נקט בצעדים דומים נגד חברות אחרות בענף ששבתו בשנים האחרונות".

"נוסף לכך, קיימת בעייה ענפית של מחסור הולך וגדל של כ-3,500 נהגים בתחבורה הציבורית, נושא שאף נדון באחרונה בכנסת והוגדר כבעיה לאומית, כתוצאה ממדיניות כושלת שאינה באחריות המפעילים, שפגעה במעמד הנהג ובתנאי העסקתו. דבר זה בא לידי ביטוי בכלל הארץ ובמיוחד בעיר ירושלים שלה מאפיינים ייחודיים המקשים על תפעול התחבורה הציבורית בעיר".

רטנר הוסיף, כי "לאור זאת, אגד יבחן את האפשרויות העומדות לרבות פנייה לערכאות כדי להביא לביטול ההחלטה על הקנס".

במשרד התחבורה זועמים זה מכבר על החברה, מנתוני הבקרה של משרד התחבורה עולה כי במהלך שמונת החודשים האחרונים חלה התדרדרות נוספת ומשמעותית ברמת השירות של חברת אגד בכל רחבי הארץ ובאזור ירושלים בפרט.

מהנתונים עולה כי 6% מכלל הנסיעות של חברת אגד (כ-7.8 מיליון נסיעות), לא בוצעו כלל וזאת, בניגוד לתנאי הרישיון. בירושלים בלבד, לא ביצעה אגד כ-2.6 מיליון נסיעות והנוסעים נאלצו להמתין זמן רב בתחנה עד להגעת האוטובוס הבא.

משרד התחבורה הודיע לפני כחודש לחברת אגד על החלטתו לקזז 9 מיליון שקלים, מכספי הסובסידיה, בשל אי עמידה ברמת השירות לנוסע וכן על כוונתו, להפחית כ-50 מיליון שקלים נוספים בגין אי ביצוע נסיעות, בקווי השירות של החברה בכל הארץ.

משרד התחבורה הודיע בנוסף, כי יפעל להמשך התחרות בענף התחבורה הציבורית וביטול רישיונות של קווי שירות ממפעילים שקיבלו זיכיון ממשרד התחבורה להפעלת הקווים ואינם עומדים ברמת השירות הנדרשת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר