כשחמאס מנסה לעשות מוזיקה // ביקורת

מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' מקווה שאנשי חמאס גרועים בטרור ולחימה לפחות כמו שהם גרועים ביצירת מוזיקה. ביקורת על ה"סינגל" החדש של חמאס וניסיון להבין את הזוועה (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
"אוכל אותך בלי מלח". השיר החדש (צילום: חמאס)

ה"להיט" החדש מבית חמא"ס "דייק בירייה", אמור לגרום לנו לחשוש ולפחד על חיינו אבל ההפקה המוזיקלית המרושלת כמיטב המסורת העזתית, בתוספת הקליפ ההזוי וחרוזי הגוגל טרנסלייט המבוטאים בצורה שגויה ומגוחכת מזכירים לנו במי מדובר...

לפני כשלוש שנים פרץ לחיינו "תקוף תעשה ביגועים" - הלהיט הראשון מבית היוצר הטרוריסטי, אם כי המילה "יוצר" מחמיאה יתר על המידה להפקה המחרידה. הלחן הקליט והטעויות בעברית הפכו לקאלט שקשה להתעלם ממנו וכבשו את אוזני הישראלים המשועשעים.

הפעם טעויות הכתיב השתפרו, אבל הלחן (שנגנב לפי מיטב המסורת משיר הודי) הרבה פחות קליט וההתאמה למילים לא פחות מגרועה במיוחד.

הלהיט החמאסי - "תקוף תעשה ביגועים"

במוזיקה החמאסית מתייחסים לחרוזים בצורה אכזרית ופוגענית. לו הייתה אגודה שדואגת באמת למילים דוגמת "תנו לחיות לחיות", היום הייתה נערכת הפגנה להפסקת ההתעללות המחרידה הזו. אין לכם בעזה משהו שיודע עברית מעבר לגוגל טרנסלייט???

נקודה נוספת שניתן להצביע עליה, ב"סינגל" החדש היא העובדה שבעזה סוף סוף שמעו על המושג "מיקס". תקוף תעשה פיגועים אמנם היה קליט הרבה יותר ואפילו זכה לפתיח "קלאסי" (שנגנב גם הוא ככל הנראה), אך הסאונד שלו היה מזעזע ובלתי שמיע. הפעם יש שיפור משמעותי בתחום הזה, אם כי ההפקה המוזיקלית שוב רחוקה מלהיות ראויה להאזנה.

בעידן שבו כל מחשב עם כרטיס קול ומקלדת שליטה יכול ליצור תוצאות סבירות בהחלט, בולטת רמת ההפקה המזעזעת של "מוזיקאי הטרור" שלא מצליחים ליצור סאונד בסיסי וראוי להאזנה. לא נותר לנו אלא לקוות ולהתפלל שיכולות הלחימה של החמאס דומים ליכולות המוזיקאים שלו. קרוב לאפס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר