הונדה ג'אז, אחד הדגמים שיוזמן לריקול - 35 אלף רכבי הונדה יוזמנו לריקול במוסכים
הונדה ג'אז, אחד הדגמים שיוזמן לריקול (צילום: שאטרסטוק)
אאא

ריקול ענק נוסף להונדה בישראל. חברת מאיר, יבואנית מותג המכוניות היפני הונדה, מזמינה למוסכים המורשים 35 אלף מכוניות מדגמים שונים שיוצרו החל ב-2005 ועד 2012. כל המכוניות יידרשו להגיע למוסכים המורשים כדי להחליף את כרית האוויר של הנהג ו-או הנוסע שלצדו.

קריאת תיקון זו מצטרפת למספר ריקולים דומים עליהם הכריזה הונדה בשנים האחרונות - כולם לצורך החלפת כרית האוויר המסוכנת של חברת טאקאטה.

הדגמים השונים והשנתונים שיוזמנו למוסכי הונדה

ג'אז - 2009-2014

ג'אז היברידית - 2012-2015

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

לג'נד - 2007-2010

סיוויק - 2006-2010

CRV - 2007-2012

FRV - 2005-2009

לדברי חברת מאיר, זמן הטיפול-החלפת כרית האוויר ינוע בין חצי השעה לשעה וחצי, בהתאם לדגם. בכל המקרים יוחלפו או יתוקנו רכיבים במערכת כרית האוויר הבטיחותית מלפנים. זאת לאחר שהתגלה כי מסיבה שעדיין אינה ברורה, יחידת הניפוח של הכרית עלולה להתפרק בעת הניפוח (תאונה) ולשגר חלקי מתכת לחלל תא הנוסעים. עד היום נהרגו לפחות 10 בני אדם כתוצאה מכך ונפצעו למעלה מ-100.

חברת טאקאטה שסיפקה את הכריות במהלך העשורים האחרונים למספר גדול של יצרניות (כולל כ-15% מכלל כלי הרכב שיוצרו ביפן בשנים אלה) אחראית לריקול הגדול בהיסטוריה, שכן לפי הערכות, בסך הכל יידרשו כ-100 מיליון מכוניות להחליף את כריות האוויר הלא בטוחות. הונדה סובלת יותר מיצרניות אחרות, שכן עד עתה הוזמנו כ-20 מיליון מכוניות מתוצרתה בלבד להחלפת כרית אוויר במכוניות מתוצרתה ששווקו במהלך 20 השנים האחרונות.

כל בעלי כלי הרכב הרלוונטיים לריקול הנוכחי צפויים לקבל לביתם מכתב הזמנה למוסך, כבר בימים הקרובים. במאיר אומרים כי לקוחות שירצו לבדוק אם מכוניתם נכללת בקריאת השירות, מוזמנים להתקשר למוקד שרות לקוחות של היבואן.

את העלויות של התיקון תשלם החברה ועל פי החוק יש לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.