הותר לפרסום

נעצרה הברחת כספים מתוחכמת לידי הטרור

כוחות הביטחון חשפו שיטה מתוחכמת של ארגוני הטרור להעברת כספים לידי פעיליהם במקומות השונים באמצעות כרטיסי חיוב שנשלחו בדואר או הועברו ידנית (צבא וביטחון)

(צילום: שאטרסטוק)

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל ורשות המעברים היבשתיים במשרד הביטחון, סיכלו בחודשים האחרונים מספר צירי הברחה של כספי טרור מארגוני הטרור ברצועת עזה לארגוני הטרור באזור יהודה ושומרון.

הברחת הכספים בוצעה באמצעות העברת כרטיסי חיוב דרך מעבר ארז, הן על ידי שליחים והן באמצעות הדואר היוצא מהרצועה.

גורמי הטרור ברצועת עזה פועלים, ללא הרף, לקידום פעילות טרור באזור יהודה ושומרון. לצורך קידום פעילות זו ומימונה, ארגוני הטרור ברצועת עזה פועלים על מנת להעביר כספים לגורמי טרור באיו"ש בשיטות שונות, בין היתר, באמצעות כרטיסי חיוב.

על פי המוכר, כרטיסי החיוב מוטענים בכסף על ידי גורמי טרור ברצועת עזה (שיטה נוספת הנה הפקדה של כסף בחשבון בנק ברצועת עזה), ומועברים בדרכים שונות לגורמי טרור באיו"ש, אשר מושכים את הכסף מהבנקים וממכשירי הכספומט השונים באזור זה. הקוד הסודי למשיכת הכספים מועבר בדרכים שונות, לצד כרטיס החיוב, בכתיבה על הכרטיס עצמו, באמצעות שיחת טלפון ועוד.

הכספים משמשים את גורמי הטרור באזור יהודה ושומרון, בין היתר, להנעת פעילות צבאית כנגד מדינת ישראל ואזרחיה.

במהלך החודשים נובמבר ודצמבר 2016, נעצרו לחקירה בשב"כ: סלים פוזי סלים טוטח, תושב רצועת עזה ואסמאעיל אחמד מוחמד חואמדה, תושב איו"ש, אשר היו מעורבים בהעברות כספי טרור לאיו"ש באמצעות כרטיסי חיוב דרך מעבר ארז.

סלים טוטח, בן 26, תושב זיתון בעיר עזה, קיבל היתר כניסה לישראל לצורך עבודתו כנהג טרקטור בחברה קבלנית פלסטינית המבצעת עבודות עפר בפרויקטים של ארגון USAID באיו"ש. טוטח העביר כרטיס חיוב טעון באלפי שקלים לתשתית ג'יהאד אסלאמי הפלסטיני באיזור ג'נין. את הכרטיס הטעון, קיבל טוטח מגורמי חמאס בצדו הפלסטיני של מעבר ארז.

אסמעיל חואמדה, בן 26, פעיל חמאס צבאי, מהכפר סמוע שבאיזור חברון, קיבל מארגון החמאס ברצועת עזה, על ידי שליח, כרטיס חיוב והונחה למשוך באמצעותו כספים.

בחקירת השניים נחשף, בין היתר, מידע אודות השיטות בהן ארגוני הטרור עושים שימוש לטובת העברת כספי טרור מרצועת עזה לאיו"ש, תוך ניצול ההיתרים המוענקים לתושבי הרצועה לצאת לישראל.

בנוסף, לאחרונה עלה כי הדואר היוצא מרצועת עזה, מנוצל אף הוא לצורך העברת כרטיסי חיוב לצורכי טרור, במהלך החודש האחרון נתפס כרטיס חיוב אשר על פי החשד הועבר מפעיל חמאס מרצועת עזה לטובת העברת כספי טרור לארגון החמאס באיזור יהודה ושומרון.

מדינת ישראל מאפשרת, מדי חודש בחודשו, כניסה של אלפים מתושבי רצועת עזה למדינת ישראל לצרכים הומניטריים, רפואיים ואחרים. לא אחת, גורמי הטרור מנצלים היתרים אלו למטרות לא חוקיות ובהן העברת כספי טרור.

חקירות אלו ממחישות שוב את האופן שבו החמאס וארגוני טרור נוספים ברצועת עזה מנצלים באופן ציני את נכונותה של מדינת ישראל להקל על האוכלוסייה האזרחית ברצ"ע על-ידי מתן היתרי כניסה לישראל ולאיו"ש ומשתמשים בבעלי היתרים לקידום מטרות הטרור.

כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול פעילות זו ולמיצוי הדין עם המעורבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר