אישום חמור

המחבל לשעבר ניהל "מפעל הסתה" בפייסבוק

מאלק מחיסן, תושב שועפט, ישב בכלא בעבר לאחר ניסיון לדקור שוטרים. תחילה הוא הכחיש כי חשבון פייסבוק מסית במיוחד שייך לו, אך במשטרה הצליחו לאמת את זהותו (משפט)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הצגת ילדים-מחבלים. הסרטון שמאלק הפיץ (צילום: מתוך facebook)

כתב אישום חמור הוגש היום (רביעי) כנגד מאלק מחיסן, בן 22, תושב מחנה הפליטים שועפט במזרח ירושלים, שפרסם בדף הפייסבוק שלו קריאות לביצוע מעשי אלימות וטרור נגד אזרחים וחיילים, ודברי שבח והזדהות עם ארגוני הטרור.

מכתב האישום עולה, כי מאלק הפך את הפייסבוק האישי שלו ל"מפעל הסתה", על ידי שהעלה בו סרטונים ופוסטים, בחלקם ניתן היה לראות הצגת ילדים בה המשתתפים מניחים מטעני חבלה, יורים רקטות או פוגעים בחיילים באמצעות דקירות סכין, ואלו זכו לחשיפה רבה ולשיתופים של צעירים תושבי מזרח העיר.

"התקדים במקרה הנוכחי, הוא שאם בעבר הוגשו כתבי אישום על פוסט בודד או על מספר פוסטים, הרי שפה מדובר בקרוב ל-100 פוסטים הנחשבים לדבר הסתה", מסבירים במשטרת ירושלים.

בין היתר, כינה מאלק את מבצעי הפיגועים בירושלים כ"גברים של הדריסה ושל הדקירות, המתגלים בעת הצרה", ותייג את הפוסט תחת המילים "דקור בסכין, דריסה, ירי ואבנים"; על המחבל שביצע את הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים באוקטובר 2015, צובחי אבו-חליפה, והפך לסמל, הוא כתב "הרמת את הראש שלנו הוי בן מחנה פליטים שועפט, החיוך שלך מפחיד אותם"; הוא הפיץ ברשתות החברתיות הנאשם סרטון שבו מסופר על ארבעה פיגועים ב-10 ימים, והוסיף "שלא יישאר אף ציוני, אין מנוסה מדרך האש".

הסתה ברשתות החברתיות בעייתית במיוחד, היות ואלו זמינות בכל כיס (צילום: WDnet Creation / Shutterstock)

עוד התברר, כי הנאשם ישב בכלא בעבר על עבירות ביטחוניות, בין היתר על ניסיון לדקור שוטרים. תחילה הכחיש הנאשם בחקירתו כי חשבון הפייסבוק שייך לו, אך במשטרה הצליחו להגיע למשתמשי רשת נוספים שתייגו אותו, וכך זהותו אומתה.

לדברי המשטרה, "מפקד המחוז ביקש להתמקד בסוגיה הזו באופן משמעותי יותר מבעבר, וכך גם תחנות המשטרה מזמנות אליהן מסיתים - ולא רק היחידה המרכזית של המשטרה". על פי ההערכות, בית המשפט צפוי לגזור עליו עונש מאסר כבד, גם בשל חומרת העבירות וגם בשל עברו. ארבע עבירות מיוחסות לו: הסתה לאלימות, תמיכה בארגון טרוריסטי, גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר