פרסום ראשון

דייני ישראל בקול קורא: להשיב סמכויות, להגדיל תקנים

בטבריה הסתיים הבוקר "כנס הדיינים", בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל • 'כיכר השבת' חושף את החלטות הדיינים, בו הם קוראים להשיב את סמכויות בתי הדין ולהגדיל את תקני הדיינים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
כנס הדיינים וההחלטות (צילום: יעקב כהן )

בטבריה הסתיימה בשעות האחרונות (רביעי) 'כנס הדיינים', בה השתתפו הרבנים הראשיים, נשיא בית הדין הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו. לצידם נכחו דייני בית הדין הגדול ודייני בית הדין האזורי מרחבי הארץ.

לידי "כיכר השבת" הגיע עותק של 'החלטות' הוועידה, שיצאו תחת ידם של עשרות הדיינים הבכירים ובתוכם, כאמור, הרבנים הראשיים לישראל.

את ההחלטה הראשונה פותחים הרבנים בנושא הצעת החוק של משה גפני, הדורש להחזיר לבית הדין את הסמכויות לדון בדיני ממונות: "דייני ישראל, ובראשם הרבנים הראשיים לישראל – נשיא בית הדין הגדול הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ונשיא מועצת הרבנות הראשית לישראל הגאון רבי דוד לאו – קוראים להשבת סמכותם של בתי הדין הרבניים האזוריים לדון בדיני ממונות בהסכמת הצדדים על פי דין תורה, כפי שהיה נהוג בקהילות ישראל במשך כל הדורות ועל פי המסורת הנהוגה שנמסרה לבתי הדין הרבניים מקדמת דנא, וכפי שהיה עד לפני כעשר שנים".

ה'קול קורא' בפרסום ראשון ב'כיכר השבת'

הרבנים הוסיפו: "אנו מחזקים את ידי מנהיגי הציבור ונבחריו הפועלים להשבת סמכויות בתי הדין הרבניים לדון בדיני ממונות על פי דין תורה. כל העוסקים במלאכת החקיקה נקראים לפעול כאיש אחד בעניין זה לתועלת כלל הציבור בישראל, לקידוש שם שמים, להגדיל תורה ולהאדיר.

"אנו קוראים לרבני ישראל ולציבור הרחב לעסוק בסוגיה זו בשבת פרשת בשלח ובשבת פרשת משפטים הבאות עלינו לטובה".

הסעיף השני עוסק בנושא הכתובה: "כנס הדיינים קורא לרבנים רושמי הנישואין ולרבנים מסדרי חופה וקידושין להסביר לציבור הרחב בכלל ולחתנים בפרט כי שטר הכתובה הנכתב בעת הנישואין הוא מסמך הלכתי מחייב לכל דבר ועומד למימוש מעשי בעת הצורך, ולאור זאת יבחנו את צעדיהם בתבונה בעת עריכת שטר הכתובה, כך שהסכום הנכתב בכתובה יהיה סכום המשקף הבנה של תוקף ההתחייבות בשטר הכתובה כחלק מהחובות האישיים והכלכליים של בני הזוג".

בסעיף השלישי מבקשים הדיינים להוסיף תקנים לבתי הדין: "כנס הדיינים קורא להגדיל באופן משמעותי את תקני הדיינים ואת תקני כוח האדם המנהליים ולמנות בהקדם את הדיינים החסרים, כדי שבתי הדין הרבניים האמונים על מתן מענה ראוי לכלל הציבור בישראל יוכלו לטפל, לדון ולהכריע ביעילות ובמהירות האפשרית בכל העניינים המובאים לפניהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר