פייסבוק מאחוריך

החלו השידורים החיים של יוטיוב מהסלולר

ענקית הוידאו המקוון - יוטיוב, השיקה את השידורים החיים בינתיים עבור ערוצים עם מעל ל-10 אלף עוקבים. החברה תשיק בקרוב את השירות לכלל המשתמשים בסלולר (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

התחרות בין יוטיוב לפייסבוק גדלה לאחר שגם ביוטיוב נכנסים לעולם השידורים החיים דרך הסלולר. יוטיוב אמנם תומכת בשידורי וידאו חיים בגרסת הדסקטופ שלה כבר שנת 2011 אך הנגישות שפייסבוק הביאה לעולם השידורים החיים הותירו את יוטיוב הרחוק מאחור בתחום.

כדי לחזק ולשמר את מעמדה כפלטפורמת הוידאו הפופולרית ביותר, יוטיוב הודיעה על הרחבת האופציה לשידורים חיים למשתמשים גם דרך המובייל. אבל אל תתלהבו, כי יש עוד זמן עד שזה יגיע אלינו – פשוטי העם.

אמש (ג׳) הודיעה יוטיוב כי עדכון חדש באפליקציית המובייל שלה יאפשר לכל היוצרים עם למעלה מ-10,000 מנויים לערוץ שלהם להעביר שידורי וידאו חיים ישירות מהסמארטפון. בדומה לפייסבוק, אין צורך להוריד אפליקציה נפרדת לצורך השידורים החיים שכן כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ה-״Capture״ והשידור מתחיל.

השידורים חיים יכללו את כל הפיצ׳רים שסרטונים ׳רגילים׳ ביוטיוב מציעים; ניתן יהיה להגיע אליהם באמצעות חיפוש, פלייליסטים או המלצות והם יהיו מוגנים מפני שימוש לא מורשה. פיצ׳ר חדש שיתווסף לשירות הוא האטה של קצב ההודעות שיופיעו בצ׳אט בזמן אמת כדי שאתם והיוצרים תוכלו לעקוב קצת יותר אחר המתרחש.

התכנון הוא להשיק בקרוב את השירות גם לשאר המשתמשים כך שכל אחד יוכל ליצור שידור חי ממכשיר הפלאפון שלו.

איך מרוויחים מזה כסף? יוטיוב משיקה שירות חדש בשם ״Super Chat״. המנגנון החדש יאפשר לכל צופה בשידור חי להתבלט מתוך הקהל ולקבל את תשומת הלב המרבית של היוצר באמצעות רכישה של הודעת צ׳אט מודגשת וצבעונית שיהיה קשה מאוד להתעלם ממנה בדומה לפרסומת ממומנת. לא רק שאותן הודעות יוצגו באופן ויזואלי קצת שונה משאר ההודעות, אלא שהן גם יוצמדו לראש חלון הצ׳אט למשך חמש שעות כדי למזער את הסיכויים שהן יתפספסו ולא יקבלו מענה על ידי היוצר. נכון לעכשיו תכונה זו זמינה עבור יוצרים מ-20 מדינות וצופים מ-40 מדינות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר