המחקר גילה

משמורת משותפת שווה על הילדים, טובה גם לאימא

כשילדים ישנים ומבלה עם אביו זמן שווה לזמן בו הוא עושה את אותו הדבר עם אמו, הקשר איתה רק מתחזק - כך התברר במחקר מקיף שנערך לאחרונה (משפחה, הורים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מחקר חדש שפורסם לאחרונה קובע, כי משמורת משותפת על ילדים להורים גרושים, בה הילד מבלה באופן שווה עם כל אחד מההורים, תשפיע רק לטובה על מערכת היחסים שלו עם הוריו.

יותר ממאה סטודנטים שהוריהם נפרדו או התגרשו בילדותם המוקדמת השתתפו במחקר. הם תושאלו כדי להעריך נכונה את מערכת היחסים שלהם עם הוריהם היום. גם הורי הסטודנטים נשאלו, כמה זמן בילו הילדים עם כל אחד מהם כשאלו היו בגילאים שבין 5 ל-15. עוד נבחן במחקר, איזה דפוס של הסדר ראייה היה לסטודנטים אלו עם כל אחד מההורים, בילדותם.

מתוצאות המחקר עולה, כי כשילד ישן ומבלה עם אביו זמן שווה לזמן בו הוא עושה את אותו הדבר עם אמו, הקשר איתה רק מתחזק וכמובן גם לאב צומחת מכך התועלת המקווה על ידו. זאת ועוד, ככל שהלינה של הילדים בגיל צעיר התחלקה באופן שווה בין שני ההורים, כך הקשר שלהם בבגרותם עם שני ההורים היה חזק יותר.

לדברי החוקרים, אם כן היה חסך בדמות האב מאחר והילד לא בילה איתו מספיק בגיל ינקות בגלל ויכוחים בין ההורים - על הסדרי ראייה לדוגמה - ניתן לפצות על כך בהמשך על ידי לינה מרובה יותר אצל האב.

לפחות שתי סיבות מציינים החוקרים לכך שבילוי שווה של הילד עם שני הוריו, הוא מועיל: טיפול של האב בצרכיהם השוטפים של הילדים, כמו התארגנות בוקר, השכבה ולינה, תורם לאב, לחיזוק הקשר בינו לבין ילדו, מאחר והוא נקשר אליו עם ההענקה, ולינה אצל האב מסייעת לאם לנוח ולהתאוורר מהמתח והלחץ שיש בגידול הילדים, ולכן היא יתרון גם עבורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר