חדשות המוזיקה

כזה עוד לא שמעתם: קרליבך, גרסת הרוק הכבד

אליהו (אלי) דאלי, החל להתפלל במניין בנוסח קרליבך, התאהב בלחניו של הרבי המרקד והחליט ליצור מחרוזת מטאל המורכבת משלושה ניגונים מוכרים של ר' שלמה ז"ל. האזינו (מוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(ללא קרדיט)

ביום היארצייט של רבי שלמה קרליבך ז"ל, הקטע הבא נוגן באולפן הלוך ושוב לצורך סגירה ומיקסים. חודש וחצי אחרי, הוא משוחרר להאזנה. את הרצועה ביצע ועיבד אליהו דאלי, כשהיא מבוססת על השירים 'כי בא מועד', 'ניגון קראקוב' והשיר 'אשר ברא' - כולם בלחניו של הרב שלמה קרליבך.

"הסיפור החל לפני למעלה מ-11 שנים", מספר אליהו, "ביקרתי בחנות דיסקים בבני ברק, מול איצקוביץ'. אני לא חושב שהיא עדיין קיימת היום. קניתי שם דיסק של להקת "מטאליש" עם הגיטריסט האגדי דני ממן ומנחם הרמן'- זה דיסק שעיקרו עיבודי רוק מצוינים של שירי קרליבך, וביניהם "כי בא מועד" ו"ניגון קראקוב". אהבתי מאוד את האלבום הלא שגרתי, והאזנתי לו אינספור פעמים".

"באחרונה, עברתי לגור בעיר אחרת, והתחלתי להתפלל בבית כנסת שבו שרים בקבלת שבת לפי ניגונים של הרב קרליבך. אחרי כמה חודשים, החלטתי שזהו, אני עושה מחרוזת ניגוני קרליבך בסגנון מטאל, וב"ה, זכיתי לעשות זאת".

אלי דאלי. כשמטאל פוגש את ר' שלמה קרליבך

"בחרתי שלושה ניגונים של הרב קרליבך", מפרט אליהו, ""כי בא מועד" - ניגון שאיתו שרים את מזמור "שירו לה'" מתהילים, בקבלת שבת "ניגון קראקוב" - שמרגש אותי מאוד, במיוחד הביצוע המקורי של הרב קרליבך, ו"אשר ברא" - ניגון קליט שמתאים מאוד לרוק איצטדיונים".

"במחרוזת, מעבר לתפקידי הגיטרה החשמלית, ניגנתי גם במפוחיות ובחלילית - לדעתי הדבר יצר שילוב מעניין ולא רגיל, ביחד עם הצליל המתכתי של הגיטרה החשמלית".

אליהו מאיר דאלי (אלי דאלי), הוא מוזיקאי וגיטריסט שעיקר עשייתו המוזיקלית הינה בסוגת הרוק האינסטרומנטלי. הוא גם המייסד של פרויקט מוזיקלי בשם "תפילה מתכתית" – פרויקט ניגונים יהודיים בסגנון רוק כבד, כאשר הגיטרה החשמלית תופסת את המקום המרכזי בעיבודים.

אלי, שגדל על מוזיקת הרוק הכבד, של שנות השמונים ונשאר חובב מאוד גדול של הסגנון, היה "רעב" למוזיקה יהודית, בסגנון הבי מטאל קלאסי, אבל התקשה מאוד למצוא מוזיקה כזאת. בשלב מסוים, החליט לקחת את העניינים לידיים ולעשות זאת בעצמו - הוא יצר מיזם מקורי, של מוזיקה יהודית, בסגנון רוק כבד וקרא לו "תפילה מתכתית".

קרדיטים: אלי דאלי - גיטרות חשמליות, מפוחיות, חלילית סופרן | יורם שדה - קלידים, גיטרה בס | רפאל חברוני - תופים | אולפנים: "מוניס", "MS Studio", יורם שדה ו"אודיופיל". | מיקס ומאסטרינג: יורם שדה | הפקה מוזיקלית: אלי דאלי, יורם שדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר