פיגוע משולב

המחבל ירה ודקר במברג בשוק בפתח תקווה; 8 יהודים נפצעו

פיגוע משולב: ירי לעבר אוטובוס ודקירות באמצעות מברג במרכז פתח תקווה, גבו 8 פצועים. בתום סריקות נעצר המחבל הפלסטיני, בן 19 מכפר ליד שכם, בידי אזרחים שדלקו אחריו (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
זירת הירי (צילום: ירון דרוקמן, ynet)

שמונה בני אדם נפצעו הערב באורח קל עד בינוני מירי לעברם ומדקירה ליד השוק בפתח תקווה, ברחוב הברון הירש. שניים מהם, בשנות ה-50 לחייהם. עדיין לא הוברר הרקע לאירוע ויתכן כי מדובר בפיגוע.

בתום מרדף של אזרחים ושוטרים, נעצר המחבל סמוך לאחת החנויות ברחוב, על ידי אזרחים שהיכו אותו בין היתר באמצעות מכונת תפירה. מדובר בפלסטיני בן 19 תושב כפר ליד שכם.

"אני עובד בחנות באמצע השוק ושמענו יריות, בומים. ראינו התקהלות ובלאגן וראינו מישהו רץ לכיוון מסוים. נכנסנו איתו לחנות של מכונות תפירה ושם ניטרלנו אותו. היה לו מין עוזון מאולתר, והוא זרק אותו. הוא לא אמר כלום, הוא רק צעק", סיפר איציק, עובד בשוק, בראיון לגלי צה"ל.

דוברות איחוד הצלה: "פרמדיק וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה סניף פתח תקווה העניקו סיוע רפואי ראשוני בדקות האחרונות לפצוע קל מדקירה וחבלה בראשו ברחוב ברקוביץ בפתח תקווה, ולצעירה שנפצעה קל מירי בגפיים ברחוב הברון הירש בפתח תקווה. ייתכן וישנם נפגעים נוספים שלא טופלו על ידי מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה".

מכונת התפירה בה הוכה המחבל (צילום: דנה קופל, ynet)

מדוברות מד"א נמסר: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים בלינסון 4 פצועים שנפגעו מהמחבל, בהם גבר ואישה כבני 50 ואישה כבת 30 שסובלים מפצעי ירי בגפיים התחתונות וגבר כבן 40 שסובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. 3 נוספים פונו לאחר שלקו בהתקף חרדה. בנוסף, פונה גבר כבן 30 שנחבל בראשו במהלך האירוע.

בסך הכל, חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים בלינסון והשרון בפ"ת 8 בני אדם.

פינוי אחד הפצועים (צילום: יחידת תיעוד מבצעי מד"א)

חובש בכיר במד"א אלון ריזקאן שהגיע ראשון למקום סיפר: "כשהגעתי במקום הייתה המולה גדולה ראיתי אישה כבת 30 יושבת על כיסא בכניסה לחנות כשהיא פצועה מירי בגפיים, היא הייתה בהכרה מלאה. ובמרחק של כ-10 מטר ממנה ראיתי גבר ואישה בשנות ה - 50 בהכרה מלאה כשהם עמדו עם פציעות בגפיים התחתונות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם במהירות לבית חולים כשהם במצב יציב ומצבם מוגדר קל עד בינוני".

שמשת האוטובוס המחוררת מירי (צילום: דנה קופל, ynet)

חובש רפואת חירום במד"א עזריה כהן שהגיע עם אופנוע מד"א למקום סיפר: "ראיתי המולה ואנשים רצים לכיוון בריחתו של המחבל, ביחד עם כונני מד"א נוספים רכובים על אופנוע דלקנו אחריו לכיוון רחוב חובבי ציו פינת ברקוביץ, בכניסה לאחת החנויות ראינו גבר כבן 40 בהכרה מלאה, הוא התהלך, כשהוא פצוע בצוואר. הוא סיפר שהוא נדקר כשניסה ללכוד את המחבל. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מהיר בשטח שכלל עצירת דימום ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני".

החובש מתאר (צילום: יחידת תיעוד מבצעי מד"א)

דוברות המשטרה פרסמה הודעה בה נאמר, כי "סמוך לשעה 16:45 התקבל דיווח על אירוע ירי ברח' הברון הירש בפתח תקווה. המפגע אותר ברחוב מונטיפיורי, נתפס על ידי אזרחים ונוטרל בידי שוטרים בעוד נשקו בידו. באירוע נפגעו 6 אזרחים באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר