ההרשמה בעיצומה

תהיה אח: המקצוע המבוקש פתח את שעריו לחרדים

אחרי שנים רבות בהן הציבור רק התנדב בארגוני הצלה שונים, והביא את הטיפול האחרון לצוות הרפואי שאינו חרדי - נפתח מסלול מיוחד בסיעוד, אח אקדמי, גם לציבור החרדי. האם זו תחילתה של מהפכה? (לימודים, שיווקי)

המקצוע המבוקש פתח את שעריו לציבור החרדי. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

תחום הסיעוד הופך להיות לאחד המקצועות המבוקשים בישראל.

כאשר השוק מפוצץ בלומדי מנהל עסקים ועריכת דין, נראה שהפתח לעבודה קצת שונה ומגוונת נמצא ממש מעבר לפינה.

המקצוע מרתק, מספק ומאתגר, ועם אפשריות קידום רבות. הגיוון בעבודה יחד עם הפרנסה המכובדת יוצרים שילוב שהרבה היו חולמים עליו.

הפרנסה המכובדת לא נאמרת סתם. משכורת של אנשי סיעוד עם תואר היא גבוהה יותר מכל תחום פרא-רפואי אחר, ואפילו יותר משל רופא מתחיל.

בשונה מלימודי רפואה שנמשכים שנים רבות, כדי לקבל תואר של אח או אחות, יש צורך בארבע שנים בלבד שכוללות לימודים עיוניים לצד התנסות קלינית.

לא סתם יש ביקוש רב לעובדי סיעוד חרדים. מדובר כמעט בעבודה אידאלית בשל היכולת לתמרן בין המשמרות ולעבוד במגוון רב של משרות ניהוליות שדורשות את ההכשרה של אח עם תואר.

לא רק מתנדבים. אילוסטרציה. למצלומים אין קשר לכתבה. צילום: Daniel Cohen/Flash90

המכשולים שעומדים בדרך

מהצד השני, האם הציבור החרדי באמת יכול ללמוד את המקצוע? האם ישנה דרך להתגבר על המכשולים הברורים שמנעו מהציבור עד כה ללמוד את המקצוע?

מכללת מבחר בבני ברק, לקחה על עצמה את הפרוייקט המעניין כדי להביא את הציבור החרדי לקדמת הצוות הרפואי, במיוחד למי שכבר מתנדב בארגוני ההצלה או שמעוניין בעבודה עם יציבות ופרנסה.

במכללת מבחר דאגו שבחלק של ההתנסות הקלינית, יופנו התלמידים לבתי חולים בעלי צביון חרדי שם הם מקבלים הדרכה מפורטת בטיפול בחולים על פי גדרי ההלכה.

במכללה הלימודים נפרדים, ולימודי הערב מקלים על השילוב עם הישיבה והמשפחה.

בכל תחום מקצועי אחר, אחרי התואר עולה הבעייה של מציאת העבודה. לעומת זאת, לבעלי תעודת סיעוד עם תואר, ההשמה מובטחת מראש?

איך זה קורה? פשוט מאד, בתי החולים פשוט רבים על כל תלמיד.

בשל המחסור החמור בכח אדם, בתי החולים מציעים לתלמידים כבר בשנה השנייה לעבוד אצלם בתמורה למלגת לימודים והתחייבות לקליטה בעבודה.

הבוגרים קלטים מיד עם תום הלימודים ביחידות מובחרות כמו נוירוכירורגיה או חדרי ניתוח, כאשר בתי החולים מציעים להם להמשיך להתמחות בצורה מקצועית על חשבונם. לא רק שאין אבטלה, יש אפילו כפל משרות.

כמובן שחשוב להדגיש שמדובר במקצוע עם אחריות כבדה, עבודה פיזית ומשמרות ארוכות. ישנו אתגר וסיפוק, וכל יום יש משהו אחר.

אם עד כה המתנדב החרדי היה נעצר בפתח חדר המיון ומעביר את המטופל לצוות הרפואי שהורכב ברובו מהאוכלוסייה הכללית, עכשיו יש הזדמנות פז לציבור להיכנס לקדמת הצלת הנפשות.

ההרשמה ללימודי אח במכללת מבחר בעיצומה, וניתן למצוא פרטים נוספים כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר