סערת הכשרות חוזרת?

"העדה החרדית מאכילה טריפות ואין פוצה פה"

כשנה לאחר פרוץ סערת הכשרות והזריקות בעופות שבכשרות העדה החרדית - היא חוזרת לכותרת: רב משחטות מזה כ-40 שנה מאשים כי הבד"צ מכשיל בטריפות. "חשכו עיניי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סערת עופות "העדה החרדית" חוזרת: במכתב שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מאשים הרב ברוך בנימין רושגולד, המשמש כרב משחטות מזה כארבעים שנה, כי העדה החרדית "מאכילה טריפות וספק טריפות ממש את שלומי אמוני ישראל ואין פוצה פה ומצפצף".

כזכור, בשנה שעברה התחוללה סערה של ממש לאחר שפורסם כי בבד"צ העדה החרדית מאפשרים זריקות לשוק העופות - בשונה מוועדי כשרות אחרים שמזריקים לחזה העוף מאחר וכך מקובל מזה עשרות שנים. בעקבות הסערה, נטען כי חלה ירידה משמעותית בהיקף המכירות של העופות שבכשרות העדה החרדית, ואף נוצר משבר אמון בבד"צ.

בניסיון למזער את המשבר, ועד השחיטה של העדה החרדית הביא רבני קהילות לסיורים מיוחדים במסגרתם ניתנה להם האפשרות לראות מקרוב את השחיטה, ולבחון את הטענה כי לא מדובר בפגם כשרותי.

ראב"ד 'העדה' במשחטה: "אין מעולה מזה" (ארכיון)

אלא שכאמור, שנה לאחר הסערה שכבר הספיקה להירגע, הגיע לידי "כיכר השבת" מכתבו של הרב רושגולד בו הוא יוצא בחריפות נגד העדה החרדית. "היום הגיעו אליי עופות המוזרקים בשוק כמצוות 'העדה החרדית' והם היו מלאים בשטפי דם במקום צומת הגידים והם טריפות וספק טריפות וחשכו עיניי על הפקרות שכזו" טוען הרב רושגולד.

יצויין, כי הרב רושגולד אינו היחיד שתוקף בימים האחרונים את מערכת הכשרות של העדה החרדית בעקבות הזריקות לעופות. בקונטרס שהפיץ הרב חיים רוטר מאלעד ונקרא 'צומת המבוכה', הוא תוקף בחריפות את 'העדה', ומצטט מכתבים מפוסקים ורבני קהילות שסבורים כי לכאורה מדובר בבעיה כשרותית. חלק מהרבנים אף אומרים כי מדובר כביכול בטריפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר