מחלות ויבוא חסר

חשש: מחסור בעופות ובביצים בפסח הקרוב

עשרות מיליוני ביצים ועופות רבים צפויים להיחסר מהמדפים בערב הפסח הקרוב. ברקע: מאבקי כוחות וכיפופי ידיים בלתי פוסקים בין משרד החקלאות למועצת הלול (צרכנות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חלוקת ביצים לפסח. תקרה גם השנה? (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

גורמים הבקיאים בענף הלול בישראל טוענים היום, כי צפוי מחסור של עשרות מיליוני ביצים לקראת חג הפסח. גם המשווקים סבורים כי צפוי מחסור, אך בעוד הם מעריכים כי הוא יעמוד על כ-50 מיליון ביצים, המגדלים מסתפקים בהערכת חסר של בין 25 ל-35 מיליון.

גם חשש ממחסור בעופות הובע לאחרונה, בעיקר בשל מחלה שהתפשטה בלולים רבים, שהושמדו עקב כך.

כידוע, פסח נחשב לחג בו צריכת הביצים מזנקת. בישראל מיוצרות כ-2 מיליארד ביצים בשנה. בתקופות בהן הביקוש עולה על ההיצע, בעיקר סביב ראש השנה ופסח, מאשר משרד החקלאות ופיתוח הכפר על סמך המלצת מועצת הלול יבוא ביצים בכדי למנוע מחסור בשוק. מדי שנה מיובאות לישראל כ-150 מיליון ביצי מאכל.

לפי הידיעה שפורסמה ב-TheMarker, מועצת הלול מתכוונת להמליץ למשרד החקלאות להתיר למשווקים יבוא של 25 מיליון ביצים, עם אופציה להגדלת היבוא בעוד 10 מיליון ביצים. יבוא ביצים השנה צפוי להתבצע מספרד, ובענף הלול מעוניינים להתחיל לייבא גם מאיטליה, הקרובה יותר.

משרד החקלאות בתגובה לא חוסך מלים קשות ממועצת הלול: "במשרד החקלאות רואים במועצת הלול גוף אינטרסנטי שדואג למגדלים, לאו דווקא לצרכנים, בעוד שמשרד החקלאות חייב להבטיח שלא יהיה כל מחסור בביצים וחלב בחגים, המתאפיינים בעליית ביקושים".

"המשרד יבדוק עם משווקים את אמדן המחסור הצפוי בפסח, וישקלל את תשובותיהם עם הנתון של מועצת הלול. למשרד אין אמון בנתוני מועצת הלול, וגם בשנה שעברה התיר המשרד יבוא גדול מזה שעליו המליצה המועצה. במשרד החקלאות מעדיפים לאפשר יבוא בהיקפים גדולים מתוך הנחה, שמשווקים שייבאו ביצים ידעו לווסת את היבוא לפי המחסור במשק, כדי להימנע מהפסדים".

כאמור, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל הביע היום חשש כבד ממחסור בעופו.. כזכור, לפני כחצי שנה היה מחסור שכזה בשל תכנון וחלוקה שגויה בין העופות המוקפאים לטריים, ומהלך . כמו כן, מחלה התפשטה בחודשים האחרונים בלולים רבים, והובילה להשמדתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר