תולעים בתותים?

הראשל"צ: לא כל מה שהרב ויא אומר זה נכון

הגאון הרב יצחק יוסף פסק כי אין איסור לאכול תאנים או תותים ותירס. "מי שלא יודע הלכה שלא יאכל זו בעיה שלו. על פי ההלכה רק אם יש מיעוט המצוי צריך בדיקה" (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף, התייחס בשנה שעברה לקראת ט"ו בשבט לנושא התולעים בפרות כשהוא סותר באופן נחרץ את עמדותיו של הרב ויא בנושא. "יצא ספר על הלכות תולעים של הרב ויא. אשריו ואשרי חלקו, זיכה את הרבים כשהעלה את הנושא אבל תדעו לא כל מה שהוא כותב זה נכון מבחינה הלכתית", אמר הראשל"צ

"הוא אוסר לאכול תאנים, תותים, גרעינים שחורים, תירס, מי שלא יודע הלכה שלא יאכל זו בעיה שלו. על פי ההלכה רק אם יש מיעוט המצוי צריך בדיקה", אמר הרב.

לדבריו מרן הגר"ע יוסף נהג לאכול תאנים, "אני מעיד שמרן האבא היינו יושבים אצלו בליל ט"ו בשבט עד לשנים האחרונות, הוא היה בעצמו פותח את התאנים בודק אותם טוב ונותן לאכול והיינו אוכלים".

"תותים, חותכים את הראש ופותחים אותם לשניים ואוכלים", אמר הרב יצחק.

הוא צילם גרעני חמניות, אחד מהם עם תולעת, הגדיל אותה, והנה יש תולעים ולכן הוא פוסק שצריך לפתוח כל גרעין וגרעין. איזה ביטול תורה זה, רבותי! לפי ההלכה הוא לא צודק כי זה לא מיעוט המצוי, כמה תולעים יש בגרעינים? צריך לדעת שלא הכל אסור".

הרב התייחס גם לנושא התירס וסיפר, "היינו פעם בקמפ בחיספין ועלינו ברכבל לאיזה מקום וכל התלמידים יצאו איתי והיה שם אחד שמוכר תירס והתלמידים ביקשו שאקנה להם, קניתי להם, פתאום קם אחד ואמר יש תולעים אסור לאכול".

"ראיתי שהתירס טרי ולא עבר עליו הקלח...א מרתי להם מי שימצא תולעת אחת, על כל תולעת יקבל דולר. אפילו אחת לא מצאו, כולם, מאה תלמידים חיפשו בנרות לא מצאו כלום והוא כותב אסור לאכול תירס. צריך לבדוק לא הכל אסור", פסק הראשון לציון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר