"טוב להודות"

האדמו"ר מויז'ניץ: "לוקח על עצמי את הצרות"

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס במהלך 'טיש סעודה שלישית' למצבו הקשה של נכדו המאושפז: "אני לוקח על עצמי את הצרות אם הצרה הזאת תפטור אותנו מכלל צרות ישראל" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מויז'ניץ (צילום: יהושוע פרוכטר)

הדאגה בחסידות ויז'ניץ נמשכת: במהלך טיש סעודה שלישית בבית המדרש במרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק התייחס האדמו"ר למצבו הקשה של נכדו, המאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים בניו יורק לאחר שנדבק בזיהום, ואמר: "יש להתחזק במידת אמונה ובטחון בהקב"ה".

במהלך דבריו אמר האדמו"ר: "בכל השבת לא הרגשנו עצבות זאת משום שבשבת קודש חייבים להיות בשמחה אולם כעת עם צאת השבת אבקש מכלל הציבור לומר שוב פרקי תהילים וכן מחר במוסדות החינוך של החסידות".

האדמו"ר הוסיף בהתרגשות: "אני לוקח על עצמי את הצרות. אם הצרה הזאת תפטור אותנו מכלל צרות עם ישראל וצרות המשפחות מהחסידות הרי שאני מקבל על עצמי זאת באהבה".

לאחר מכן הורה הרבי לשיר את הניגון 'טוב להודות' ואמר כי "כתוב בספרי חסידות שכמו שילד קטן שרוצה ממתק ומבקש להכריח את הוריו להעניק לו אותו אז מברך בקול ברכת ״שהכל״ ואז ההורים מעניקים לו כדי שלא והיה חלילה ברכה לבטלה הרי שגם אנחנו קודם מודים לה' ואז בטוח שהקדוש ברוך הוא ישמע לקול תחינתנו".

כפי שפורסם מוקדם יותר ב"כיכר השבת": במהלך תפילת מנחה במרכז חסידי ויז'ניץ, זמן קצר לפני קבלת שבת, הפתיע האדמו"ר את קהל החסידים הרב שהגיע להסתופף בצילו לרגל שבת שירה וט"ו בשבט, והורה לכולם לומר יחד פרקי תהילים לרפואתו של נכדו.

מדובר בילד בן 12 המאושפז בבית החולים בניו יורק, כשהרופאים מנסים לאתר את הבעייה הרפואית ממנה הוא סובל. הילד הוא בנו של הרה"צ רבי משה מרדכי כץ, בנו של האדמו"ר מוויען. הוא אושפז כבר לפני מספר ימים, אולם ביום שישי - לאחר שסברו כי חלה הרעה במצבו - הורה הרבי לחסידיו לומר תהילים לרפואתו.

במהלך השבת התברר כי מצבו של נכדם המשותף של האדמו"רים מויז׳ניץ ומוויען הוטב במקצת, אולם עדיין הציבור נקרא להתפלל לרפואתו השלימה ולשחרורו המהיר לביתו תוך החלמתו המלאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר