שיעור ראשון אחרי 7 שבועות

הרב מוצפי שחזר בדמעות את הניתוח: "הוציאו לי את הלב"

שבעה שבועות לאחר שנפרד מתלמידיו, בדרכו לניתוח לב מסובך, שב הגאון הרב בן ציון מוצפי למסור את שיעורו, רקד וזרק סוכריות, בירך "שהחיינו" ושחזר בהתרגשות ובדמעות את הניתוח שעבר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מתוך יוטיוב שיעורי תורה מוסיוף)

תיעוד מרגש: במשך עשרות שנים מוסר הגאון רבי בן ציון מוצפי, מבכירי הפוסקים הספרדים, את שיעורו המרכזי - מידי יום חמישי בערב בבית הכנסת 'מוסיוף' בירושלים. שיעור שעוסק בפרשת שבוע ואגדה ובו משתתפים מאות מתלמידיו, אותם מכיר הרב באופן אישי.

לפני שבעה שבועות הודיע הרב מוצפי לתלמידיו, כשהוא דומע, כי יאלץ להיפרד מהם למספר שבועות בכדי לעבור ניתוח לב מסובך. הרב פנה בבכי לתלמידיו שיתפללו עליו וסיכם "אתגעגע אליכם".

בסוף השבוע האחרון, ביום חמישי, חזר הגאון רבי בן ציון מוצפי לבית הכנסת מוסיוף, כשמאות מתלמידיו דומעים ושרים לכבודו. כך גם הרב עצמו, דמ וזרק סוכריות לעבר תלמידיו.

הרב שחזר בהתרגשות ובדמעות את הימים הקשים שעבר, ובסוף - רגע לפני שחזר למסור את השיעור הקבוע - נעמד הרב ובירך ברכת 'שהחיינו', לאחר שלא ראה את תלמידיו במשך שלושים יום.

הרב זורק סוכריות לעבר תלמידיו

עם כניסתו של הרב אל היכל בית המדרש, התלמידים נעמדו על רגליהם, ובמשך דקות ארוכות שרו לכבודו של הרב. הרב שר יחד איתם התלמידים החלו לרקוד לכבודו כשהרב זורק לעברם סוכריות.

אחרי הריקודים והשמחה, הרב מוצפי החל לדבר ואמר לתלמידיו: "אני עומד ונרגש, שבעה שבועות לא הייתי, בדיוק בפרשת וישלח אני נפרדתי מכם, עברו עלי ניסים ונפלאות בלי סוף".

הרב שחזר לתלמידיו את היום בו עבר את הניתוח: "התפללתי בנץ, אח"כ לקחו אותי לחדר המיון של הניתוחים, היו מאה ניתוחים אותו בוקר, לא ראיתי דבר כזה בחיים. כל הזמן הייתי אומר פרקי תהילים, מתפלל שבזכותכם...".

געגועים. הרב מוצפי דומע מהתרגשות

הרב המשיך וסיפר: "בשעה תשע ועשרים בבוקר המרדים דקר אותי קצת, אפילו לא הרגשתי, וזהו - ישנתי. פתאום העירו אותי 'קום!, בן ציון", אני שואל אותם מה השעה, ואז אמרו לי שיומיים הרדימו אותי.

"הרופא שהעיר אותי היה לא יהודי, צעקתי עליו 'מה השעה', הוא אומר לי שבע וחצי, אמרתי לו 'מנחה לא התפללתי!', הוא אומר לי 'תתפלל ערבית שתיים', אמרתי לו 'אתה תתפלל שחרית שלוש, למה לא הערת אותי'...".

על הטיפול בבית החולים סיפר הרב: "הייתי מחובר ל-12 צינורות. כל הידיים. להניח תפילין ביד שמאל זה לא היה שייך. רק בקושי היה פנוי. אבל ב"ה הכל עבר בשלום עם הרבה הרבה עם ניסים. עוד נזכור ונספר לכם".

קשר אישי עם חסידיו

הרב מוצפי סיפר גם על הניתוח עצמו: "הרופאים הוציאו את הלב החוצה, שמו אותו השולחן, תארו לכם: בן ציון ישן וליבי חלל בקרבי.. הוציאו את הלב וכולם פה אחד, שבעה רופאים, אמרו שאי אפשר לתקן. הורידו אותם (את המסתמים) והכינו ממתכת פחות מארבע שעות נגמר הניתוח. הם - המשפחה - ידעו, אני לא יודע כלום, אני ישן, והודיעו להם שהכל עבר בשלום. שבח לאל".

בסיום דבריו פנה הרב לתלמידיו: "אני מודה להקב"ה ואני שמח מאוד שאני רואה אתכם, תרשו לברך כאן 'שהחיינו'. מי שלא ראה את חברו שרגיל אתו שלושים יום. אני רואה אתכם עכשיו, שאני שמח מאוד. אז אברך, מי שרוצה לצאת ידי חובה בברכה שלי..". הרב נעמד וברך בהתרגשות.

צפו בווידאו המרגש מבית הכנסת מוסיוף בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר