קצבה שהיא בדיחה

מחאה מקורית: קשישים רבים יחזירו את הצ'קים שקיבלו מהמדינה

רק 31 שקלים התווספו לקצבאות של הפנסיונרים הרבים, תוספת שהכריזה עליה הממשלה כבשורה חשובה בעת אישור תקציב המדינה. קבוצת פייסבוק של קשישים יזמה מחאה (כלכלה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

בחודש שעבר היו אמורים האזרחים הוותיקים של מדינת ישראל, 200 אלף מקבלי קצבאות הזקנה, לקבל לראשונה תוספת שהובטחה בעת אישור תקציב המדינה. כששומעים את גובה התוספת, ניתן להבין למה קשישים רבים פתחו במחאה במקום להודות.

31 שקלים תוספת - זוהי התוספת העלובה שהוענקה "אחר כבוד" למקבלי הקצבה. בשל כך, מאות מהם החליטו לפתוח קבוצת פייסבוק בה הם קוראים לאזרחים הוותיקים לכתוב צ'ק על סך 31 ש"ח ולשלוח אותו לממשלה, כמחאה.

בקבוצת הפייסבוק חברים כבר יותר מ-1,400 פנסיונרים, יוצאי ברית המועצות. רומן ליידרמן, שפתח אותה, מסביר: "זו בושה למדינה, אני מעדיף שיתרמו כבר את ה-31 שקלים האלו. אני אוהב את הארץ, אני רוצה שהילדים והנכדים ישארו פה ובגלל זה המדינה צריכה לדאוג ושלא יהיה צורך לברוח מפה, אבל הילדים רואים שלהורים שלהם קשה מאוד אז הם אומרים לעצמם שאם ההורים שלהם סובלים, אח"כ בעתיד הם יסבלו גם, אז לא כדאי להישאר פה".

"על כל הפנסיונרים להתפקד ולהצטרף אלינו למחאה על התוספת לקצבה, וב-22 לפברואר לשלוח ביחד את כל הצ'קים לנציגי הממשלה. יש קבוצות גדולות של זוגות פנסיונרים שהם בלחץ מתשלום שכירות הדירה. רק השכר דירה שלהם זה כל הפנסיה, ומה שנשאר זה כסף ללחם וחלב", אומר רומן לחדשות 2 Online.

בתה של לריסה קוסובסקי, אולגה, היא פנסיונרית שמקבלת קצבה של 800 שקלים בחודש, ו"זאת בדיחה", היא מדגישה. "הכסף הזה לא מספיק לה אפילו לארנונה. כל החיים אמא שלי עבדה קשה והרוויחה מעט אז עכשיו המדינה צריכה לעזור לה ולא לתת לה סכום מגוחך של 31 שקלים תוספת".

היא גם תוקפת את מי שהבטיח להם תוספת ראויה ולא קיים - יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן. לדבריה, "ליברמן בבחירות האחרונות שיחק על הקטע הזה של לדאוג לפנסיונרים, ובעיקר ליוצאי ברית המועצות, בגלל זה הורי בחרו בו. זה כבר לא יקרה יותר, הוא ממש אכזב".

גם סימה גורביץ, אלמנה בת 64 שעובדת כבר 26 שנים בארץ בתחום הניקיון, מקבלת מאז שבעלה נפטר קצבה על סך 1,531 שקלים, סכום שעלה כעת רק ב-31 שקלים. "זה פשוט ללעוג לנו. אני אישה חזקה בלי תרופות, אבל אני דואגת לזקנה שלי ואני רוצה שיתנו לנו עוד כסף ושידאגו לנו אחרי שעבדנו כל כך הרבה שנים", היא מסכמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר