טור אישי

חשבון הנפש של 'הפלג הירושלמי' // הרב ישראל גליס

לסגור רחובות למשך שעות ארוכות לא עובד, אתם מוצגים כמיעוט סהרורי - "פלג", וכל השאר, הקיאו אתכם • הרב ישראל גליס קורא לאנשי 'הפלג הירושלמי' לערוך חשבון נפש (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
ריקוד המפגינים מול המכת"זית (צילום: יטונתן זינדל - פלאש 90)

כלי התקשורת ורשתות התקשורת החרדים, עסקו בסוף השבוע בתיאור של חייל שהתיז גז מדמיע לפני או אחרי ובחורי ישיבה עשו בו "לינץ'".

אוי אוי, החילול ה' הנוראי, איך פגעו בחייל צה"ל, זה שמשרת במסירות נפש למען אלו הפרזיטים מבני ברק ומירושלים.

אז אולי אנסה לעשות סדר.

א. מה עושה שם חייל עם גז מדמיע? את מי הוא חיפש שם, הרי המחבל היה בפתח תקווה? עצבן אותו דוסים שיצאו מהחורים שלהם והחליטו להפגין על משהו שכואב להם - ואתה לא רואה את זה כל יום, חרדים משבשים תנועת כלי רכב ברחבי הארץ, אלא קרה פה משהו ולא משנה צודקים או לא צודקים.

אתה החייל - מיותר כאן בוויכוח כי איש לא רוצה את ראשך, הם בסך הכל מפגינים כמו פועלים או מורים מתוסכלים שגם יוצאים לכביש ומשבשים את התנועה ואיש לא זורק עליהם גז מדמיע.

מה קרה הפכנו לחברה בלי סבלנות ובלי סובלנות? אנו כבר לא שומעים אחד את השני, אלא הכל בצעקות ובגז מדמיע.

המסקנה היא שהחייל שהגיע לשטח בא כדי להתגרות ולספר לחברה שהוא ריסס את הדוסים הג'וקים והניס אותם לחורים שלהם.

ב. אלו שנקראים "בני תורה" או "פלג ירושלמי" [אני הייתי מתבייש שיקראו לי פלג ] החליטו לחנך אותנו. מה זה הפגנות כאלו, נולדנו אתמול עם שירים מתקופת הקמת המדינה? 90% מהמפגנים לא ברור להם למה מפגינים, אבל יאללה שמח, אז באים, צועקים, שרים, משבשים את החיים של האחים שלהם ודווקא בליל שישי, ואחרי הבלגן אוכלים צ'ולנט אצל קורניק ומספרים חוויות, עובדה, איש לא נעצר בבני ברק כי כנראה זו המדיניות של המשטרה תאכלו בתוככם מה שאתם מבשלים.

רבני בני ברק וירושלים השפויים מפחדים לעצור בעדם אז זה מובן. אבל מה אשמים חילונים שנוסעים ברחוב ז'בוטינסקי או במקום אחר? הם לא מכירים את העצור, הם לא יודעים מי זה הרב שלהם, ולא מבינים למה אתם מפגינים ומשבשים לנו את החיים.

לכו תפגינו מול לשכת גיוס או ליד ביתם של הרבנים שמעודדים אתכם - כל מה שאתם עושים זה חילול ה'.

יתירה מכך, עולים לשידור מסבירנים למיניהם שמוסיפים שמן למדורת החילול השם ומבאים טענות בוקי סרוקי.

אנחנו יודעים למעלה משנות דור שאנחנו לא מסבירים לחילוני המצוי למה אנחנו מחנכים את בנינו לשבת ללמוד בישיבות, והקשקוש הזה שיש בלשכות הגיוס חיילים שמשגעים את בחור הישיבה שיתגייס... הבחור המחונך שמגיע ללשכה הוא די חזק ויודע בדיוק בשביל מה הוא בא ללשכת גיוס ואיש לא יחליף את דעתו, זה ספין שמישהו מכר למישהו אחר.

המסקנה היא שלסגור רחובות למשך שעות ארוכות לא עובד, אתם מוצגים כמיעוט סהרורי - "פלג", וכל השאר, גם 'העדה החרדית' הקיאה אתכם מתוכה, גם בד"צ לא יצא משלוותו וקרא להפגין בעקבות מעצרו של הבן יקיר.

הגיע הזמן שתעשו חשבון נפש על דרכי המחאה ותנסו להסביר קודם לנו החרדים על מה אתם מפגינים.

יש נהר ויש נחל, יובל, ערוץ, מעיין ויש פלג והוא הכי קטן בממלכת הזרימה. אתם עדיין פלג, אולי תהיו פעם נחל בינתיים אתם זורמים כפלג מול נהר גדול... תפנימו.

הרחוב והצומת הם לא מקום להביע את מחאתכם, אתם מחנכים דור צעיר לאבדון, מוציאים אותו מהיכל הישיבה לרחוב, הוא חוזר פצוע רוחנית כי מההפגנה הוא לא חוזר לגמרא אלא למסעדות ובתי הקפה כדי לספר חוויות וחוזר חלילה בערב שלמחרת כדי לזעוק על מה? לא משנה העיקר שמח.

הלכתי לראות את אנשי המחאה מאחורי הקלעים ברחבות הסמוכים ומי הוא הגיבור האמיתי? זה שבא מוכן עם שקית ניילון ונעמד באומץ מול המכת"זית שהתיזה עליו מים כחולים.

לאן הגענו?

מה חושב אבא ששלח את בנו ללמוד בישיבה ונלחם שבנו יתקבל - לזה חינכתי אותך, לסגור את הגמרא ולקפוץ מול המכת"זית?

זה אולי יעזור לשחרר את אסיר העולם כמו שהגדיר אותו האמרגן של ההפגנות האלו...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר