מגמת ענישה

השבוע יובאו לאישור תקנות מחמירות לעברייני תנועה

מקנסות כפולים למבקשים משפט במקום לשלם דו"ח, ועד החמרות משמעותיות למדברים בטלפון נייד ללא דיבורית, למסרבים לבדיקת שכרות ועוד. כל הפרטים (חדשות, תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

מגמת ההחמרה בענישה על עבירות תחבורה, נמשכת. משרד התחבורה מתכוין להביא השבוע לוועדת הכלכלה שורת החמרות, לאחר שרק בחודש שעבר אושרה העלאת הקנסות על מעבר צומת באור אדום ל-1,500 שקל.

על פי התכנית, יוכפלו הקנסות על מי שמבקש להישפט במקום לשלם את הקנס, כמובן במידה ויימצא חייב. המבקשים להישפט גם יחוייבו בהפקדת ערבות שלא תפחת מגובה הקנס.

"הנתונים מלמדים שכ-30 אחוז מהתיקים המתנהלים בבתי המשפט לתעבורה מקורם בבקשות להישפט על עבירות קנס, וחלקם הגדול מסתיים בהודאה של הנאשם ובהרשעתו. בכך נוצר עומס על בתי המשפט", נכתב בדברי ההסבר לנהלים החדשים.

לדברי המשרד, "כפל הקנס הוא איזון ראוי בין הרתעה מפני הגשת בקשות סרק לבית המשפט לבין הימנעות מפגיעה בזכות הגישה לערכאות".

"רבים מן המבקשים להישפט עושים זאת במטרה לדחות את מועד התשלום, שכן המשפט יתנהל אחרי חודשים רבים", טוען המשרד בנוגע לחיוב בהפקדת ערבות בגובה הקנס.

כמו כן, שר התחבורה ישראל כץ הגיש בנפרד לוועדה בקשה לשינוי תקנות התעבורה הקובעות נקודות על עבירות תנועה: נהג שצבר 36 נקודות רישיונו ייפסל לשלושה חודשים, הניקוד על שימוש בטלפון נייד ללא דיבורית יוכפל מ־4 ל־8 נקודות - כשעל פי שיטת הניקוד הנוכחית של משרד התחבורה, נהג שצבר 12 נקודות בתוך שנתיים יידרש לעבור קורס נהיגה מונעת של 12 שעות.

זאת ועוד, נהג חדש שנוהג ללא מלווה ונהג חדש שנוסע עם מספר נוסעים גדול מהמותר יקבלו ניקוד גבוה במיוחד של 8 נקודות - כשעד כה שתי העבירות הללו לא קיבלו כלל ניקוד. באשר לסירוב לבדיקת שכרות, זו תזכה מעתה ב־10 נקודות, כמו שמקבלים על נהיגה בשכרות, כשעד כה לא ניתן כל ניקוד לעבירה זו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר