המאבק באקדמיה

הגר"צ בוארון: "המרצים עם כיפות קטנות; מלמדים כפירה"

הגאון רבי ציון בוארון תוקף את המכללות החרדיות, ומאשים כי "לצערנו מלמדים שם כפירה, כפירה ממש, מינות, רח"ל, על ידי מרצים עם כיפות קטנות המלאים כל מיני דברי כפירה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"צ בוארון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הגאון רבי ציון בוארון תוקף את המכללות החרדיות, ומאשים כי ''לצערנו מלמדים שם כפירה, כפירה ממש, מינות, רח''ל, על ידי מרצים עם כיפות קטנות המלאים כל מיני דברי כפירה ונאצה שלא שיערום אבותינו''.

במהלך דברים שאמר הרב בוארון בשבוע שעבר, באירוע סיום יום צום הנהוג בימי השובבי"ם, התייחס הדיין הבכיר לחינוך הילדים ואמר: "כל אחד ישתדל כמה שיותר בחינוך הבנים שהם דור העתיד. להתרחק מכל מיני מכללות שנשים לומדות שם, ולצערנו מלמדים שם כפירה, כפירה ממש, מינות, באים כל מיני מרצים עם כיפות קטנות המלאים כל מיני דברי כפירה ונאצה שלא שיערום אבותינו. צריך כל אדם להקפיד על אשתו ובנותיו לבל ילכו ללמוד במקומות כאלו חס ושלום".

בהמשך דבריו התייחס הגר"צ בוארון למעלת ימי השובבי"ם ואמר: "ש שעושים תעניות, תעניות, אבל לא העיקר התענית, כמו שכתוב במשנה תענית: 'לא נאמר באנשי נינוה וירא אל-וקים את שקם ואת תעניתם אלא וירא אל-וקים את מעשיהם כי שבו מדרכם הרעה'. נכון שהתענית עוזרת לאדם להתקרב לה' אבל זה לא העיקר.

"העיקר הוא שהאדם יקפיד על התורה והמצוות שהשבת תהיה שבת. ישמור על עיניו 'לא לתור אחרי מחשבת הלב וראיית העיניים' שהרמב''ם מונה את זה בסדר המצוות, להתרחק מהמחשבות שמושכים את האדם לדברים לא טובים, להתחזק בזה ולשמור את העיניים כמה שיות"ר .

הרב קרא שלא לקרוא עיתונאים גם כאלו הנחשבים חרדים: "השבת תהיה שבת, להתרחק מקריאת עיתונים, גם עיתונים שנקראים ''חרדים'' או ''כשרים'' המלאים רכילות, לשון הרע ודברים אחרים... וכביכול אצלם זה נקי. עיקר השבת יהיה לימוד תורה, לשבת בשולחן שבת עם הילדים לשיר איתם, ללמוד איתם פרשת שבוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר