לאחר היעדרותו מההצבעה

גפני מסביר לראשונה: זו עמדת 'דגל התורה' על חוק על ההסדרה

במהלך ההצבעה על חוק ההסדרה, ח"כ גפני נעדר בעוד חבריו לסיעה - הצביעו בעד. כעת הוא מסביר לראשונה את פשר ההצבעה ומה עמדת גדולי ישראל על החוק (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

במהלך ההצבעה על 'חוק ההסדרה', סיעת 'דגל התורה' הליטאית התפצלה בהצבעתה, בעוד חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר תמכו בחוק, לדבריהם - בהוראת גדולי ישראל, בחר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני להיעדר מההצבעה תוך שהוא מביע את מורת רוחו מהחוק.

הבוקר (שני) מנסים ב"יתד נאמן", בטאון 'דגל התורה' להסביר את עמדתם באשר לחוק, מהי דעתם של גדולי ישראל ומדוע לא היה צריך לדחות את ההצבעה על לאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בכתבה המסקרת אירוע תורני של סעודת מלווה מלכה שנערכה באחת מהקהילות הליטאיות בגבעת זאב מובאים דברי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בהרחבה.

בדברים שנשא בקהילת שבת אחים בגבעת זאב בראשות הדיין רבי חיים כהנא ובהשתתפות רב השכונה הגאון אני אריה זילברשטיין בנו של הגר"י זילברשטיין ומנהל המחלקה המוניציפלית של דגל התורה וסגן ראש עיריית בני ברק מנחם שפירא התייחס גפני לנושא.

גפני בגבעת זאב

"לפני ההצבעה הראשונה על חוק ההסדרה שאלנו את גדולי ישראל (מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן. י"כ) מה להצביע וקיבלנו הוראה להצביע בעד, מאחר והחוק הספציפי הזה לא מהווה התגרות באומות כי הוא רק הסדר ממוני שבעל הקרקע הפלסטיני יקבל פיצוי בעד הזכויות שלו ואין זה התגרות באומות אלא הסדר נדל"ן וזה הסיבה שהורו לנו להצביע בעד", סיפר גפני.

"בהצבעה השנייה", המשיך גפני, "בנט ביקש בדרישה להביא את זה באופן מיידי ולא להמתין להסדרת העניינים גם עם מדינות העולם, אבל אז בדיוק ראש הממשלה אמר שנוסע לבריטניה לפגישה עם ראש הממשלה שם ושבוע הבא הוא נוסע לארה"ב לפגישה ראשונה רגישה עם הנשיא החדש הידידותי, ולכן הוא ביקש שלא להעלות את זה ולהמתין להסכמה עם המדינות.

"בגלל זה כל ראשי הסיעות כולל שר הפנים הרב דרעי, שר האוצר כחלון ושר הביטחון ליברמן היו בדעה שאין עניין להעלות את זה מיידי, בגלל שעמונה כבר פונתה ואין בזה צורך מיידי, אבל מאחר ובנט התעקש הקואליציה העלתה את החוק ואנחנו גם תמכנו".

"אני באופן אישי התקזזתי, ולכן לא הייתי בהצבעה", אמר גפני וציין כי "הוראת גדולי ישראל שאנחנו מייצגים את כולם ופועלים למען כולם ללא יוצא מן הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר