למרות התחייבות הנציגים החרדים

הרבנים דרשו אך הממשלה טרם ביטלה את 'מתווה הכותל'

שבועיים לאחר שראשי המפלגות החרדיות התחייבו בפני הרבנים הראשיים לדרוש את ביטול 'מתווה הכותל', המתווה עדיין לא בוטל. גורמים ברבנות: "הפוליטיקאים מעדיפים שבג"ץ יכריע" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן, דרעי וגפני לצד הכותל המערבי והמכתב לנתניהו (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

לפני כשבועיים התחייבו ראשי המפלגות החרדיות: השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני לבטל בהחלטת ממשלה את מתווה הכותל הקודם, ההתחייבות הגיעה בעקבות דרישת הרבנים הראשיים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו.

ואכן, עוד באותו היום - לאחר הפגישה עם הרבנים, שיגרו שלושת ראשי המפלגות מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו שהממשלה תקבל החלטה לבטל את ההחלטה הנקראת "מתווה הכותל".

השלושה כתבו לנתניהו: "קיבלנו את הכרעת כבוד הרבנים הראשיים לישראל בה נדרשנו להודיע לכבודו כי דרישתנו החד משמעית הינה להגיש לשולחן הממשלה כבר ביום א' הקרוב החלטה המבטלת את החלטת הממשלה 1075 שעניינה 'מתווה הכותל', אשר החלטה זו הינה בניגוד להחלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל מקדמת דנא".

הדחיפות לביטול המתווה הוסבר גם בישיבה עם הרבנים וגם במכתב לנתניהו: בית המשפט העליון דן בימים אלו בנושא, כך שאם הממשלה תקבל החלטה משלה -זה יכול למנוע מבג"ץ לכפות את קיום המתווה למרות התנגדות החרדים ובראשם הרבנים.

השר אריה דרעי מתייחס למתווה הכותל בראיון ל"כיכר השבת"

בפועל, עברו שבועיים, הממשלה התכנסה פעמיים, ודרישת המפלגות החרדיות לא הועלתה במהלך הישיבות. גורם בממשלה אישר כי הנושא לא עלה גם במהלך ישיבת ראשי הקואליציה - ישיבה שהתקיימה גם היא פעמיים לאחר ישיבת הממשלה.

ברבנות הראשית צופים בהתנהלות ראשי המפלגות החרדיות ומבינים כי המסר הוא "הפוליטיקאים מעדיפים שבג"ץ יכריע. הם חוששים לקחת את המושכות ולהנהיג. הם שם כדי לקבל החלטות, לא להיגרר אחרי בג"ץ ואז להגיד שהשופטים אשמים. יש להם עכשיו הזדמנות, כמו שהם דרשו מנתניהו, בישיבת הממשלה הקרובה לבטל, הם הרי התחייבו".

לדברי אותם גורמים ברבנות: "השופטת מרים נאור אמרה שיש תחושה שהממשלה רוצה שהשופטים יוציאו לה את הערמונים מהאש. הרבנים הראשיים מקווים שהפוליטיקאים החרדים יעשו זאת כבר בישיבה הקרובה, ולא ימשכו את זה עד הקצה ולבסוף בג"ץ יכפה את המתווה וכולם יצעקו שהשופטים אשמים".

יצוין כי גורם במפלגות החרדיות הסביר כי "בג"ץ נתן אורכה של חודש לתשובת המדינה, יש לנו עוד שבועיים לטפל בזה".

כפי שדווח בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", סיעת ש"ס התקשתה להשיג את תמיכת סיעת 'כולנו' וחלקים מ'הליכוד' לחוק הדגל שלה, חוק הכותל. וכך, שבוע אחרי שבוע דחו את העלאת הצעת החוק לוועדת שרים לענייני חקיקה. ולבסוף הוחלט שלא לקדמו עד להכרעת בית המשפט העליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר