תביעה ייצוגית

"מצלמות המהירות בדרכים אינן אמינות". המשטרה מודה: לא בדקנו

האם עשרות אלפי נהגים בישראל שילמו קנסות ונענשו - לשווא? נציג המשטרה הודה כי מערכת מצלמות המהירות מעולם לא נבדקה כיאות, ותביעה על סך 70 מיליון ש"ח כבר הוגשה נגד המדינה (רכב)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מצלמת מהירות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בתביעה שהוגשה לאחרונה נטען, כי מערכת המצלמות הדיגיטליות עם גלאי המהירות האוטומטיים שפרוסה בכבישי המדינה לצורך אכיפת עבירות מהירות, לא אמינה. לביהמ"ש אף הוגשה בקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית בהיקף 70 מיליון ש"ח.

הנתבעים בתביעה שתידון בקרוב בבית המשפט המחוזי בת"א, הם משטרת ישראל, מנהל הכנסות המדינה במשרד האוצר ומכון התקנים בישראל.

לפי התובעת יוליה אולחוב, שניזוקה אישית מקביעת המערכת הנקראת 'א-3' שמתעדת עבירות של נהיגה במהירות מפורזת וחציית רמזור אדום, מורשעים על בסיסה אלפי אזרחים בעבירות תנועה אף שלא נבחנה יכולת מדידת המהירות שלה.

"במשך שנים משטרת ישראל גובה עשרות מיליוני שקלים שלא כדין באמצעות קנסות והזמנות לדין שמופקים על ידי המערכת", נכתב בתביעה. "הגם שהמדינה מתהדרת על כך שמערכת אכיפה זו נבדקה ונבחנה ואף נושאת תו תקן של מכון התקנים (תקן 5140-1), אשר משמש חזקה לאמינותה, הרי שלאחרונה התגלה כי למערכת מצלמות האכיפה א-3 מעולם לא בוצעה בדיקת דיוק מדידת המהירות לצורך בחינת התאמתה לתקן. לטענת אולחוב, העדר בדיקה זאת, מראה כי המערכת אינה עומדת בתקן הישראלי ולמעשה לא נבדקה בטרם הוכנסה לפעילות".

יוליה הורשעה בעבר בעבירות של נהיגה במהירות העולה על המותר, על פי ממצאי המערכת, חויבה בתשלום קנס על סך 750 שקלים ונענשה בשלילת רישיון לחודש ופסילה על תנאי למשך שנה.

נטען נגדה נהגה בדרך עירונית במהירות של 81 קמ"ש, כשהמהירות המירבית המותרת בה היא 50 קמ"ש. לאחר מכן נטען כי נהגה במהירות 71 קמ"ש.

אלא שבהליך המתנהל בימים אלה בבית המשפט לתעבורה בעכו, הודה נציג המשטרה כי יכולת מדידת המהירות של המערכת מעולם לא נבדקה לפי הוראות התקן, ובידי המשטרה אין ראיות לביצוע ניסוי מסודר כלשהו לבדיקת יכולת מדידת המהירות של המערכת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר