במקום הנייה

מנהיג חדש לחמאס בעזה: יחיא סינוואר, רוצח ששוחרר בעסקת שליט

סינוואר, הרוצח ששוחרר ב'עסקת שליט' ושנחשב גם במונחים חמאסיים לאדם קיצוני ביותר נבחר בימים האחרונים למנהיג ארגון הטרור בעזה במקום איסמעיל הנייה (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סינוואר, לאחר שחרורו (צילום: מתוך פייסבוק)

בבחירות שנערכו בימים האחרונים במוסדות חמאס בעזה, נבחר ליו"ר התנועה ברצועה יחיא סינוואר, אסיר ששוחרר ב'עסקת שליט' ומבכירי הזרוע הצבאית של ארגון הטרור.

יצויין, כי זו הפעם הראשונה שאישיות מהזרוע הצבאית נבחרת לתפקיד מדיני בדרג כה בכיר. לדברי פלסטינים שנפגשו עם סינוואר, הוא אדם קיצוני אפילו במונחי חמאסיים, ומבחינתו המלחמה בישראל היא נצחית.

סינוואר יחליף את איסמעיל הנייה שמתעתד להחליף בשבועות הקרובים את חאלד משעל כיו"ר הלשכה המדינית של חמאס. בחירתו היא תוצאת בחירות פנימיות שנערכו בשבועות האחרונים בעזה. לסגנו נבחר חליל אל-חייה.

סנוואר היה מהפעילים הראשונים של גדודי עז א־דין אל־קסאם, הזרוע הצבאית שהוקמה בתחילת האינתיפאדה הראשונה. ב–1989 נשפט למאסר עולם על ידי ישראל, בשל רצח פלסטינים שחשד בהם בשיתוף פעולה.

אחיו מוחמד היה מעורב בחטיפת גלעד שליט ביוני 2006, שהביאה כעבור חמש שנים לשחרורו ב'עסקת שליט'. בחגיגת שחרורו ההמונית ב–2011, הבטיח סנוואר "לא אשקוט עד שאביא לשחרורם בכוח של כל אסירי חמאס בישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר