תקלה חמורה

נתב"ג: נמנעה התנגשות בין שני מטוסים

טייס שפעל בניגוד להנחיות פקח הטיסה, כמעט והתנגש במטוס אחר וסיכן את נוסעי שני המטוסים. ברגע האחרון ציית טייס המטוס השני להנחיות וההתנגשות הקשה נמנעה (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתב"ג (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

מטוס של חברת 'איזיג'ט' החל לנחות היום (שלישי) בנמל התעופה בן-גוריון, אך נאלץ ברגע האחרון לסגת בהוראת הפקחים, מאחר ובאותו הזמן התכוין מטוס טורקי להתחיל להמריא, בניגוד להנחיות ממגדל הפיקוח.

התקרית החריגה נמנעה בנס, לא נפגע אף אדם ואף לא נגרם כל נזק. האירוע החל כשמטוס של חברת הלואו-קוסט שהיה בגובה של כאלף רגל התקרב לנתב"ג, כשבמקביל כאמור, מטוס של חברת 'טורקיש איירליינס' התקרב לכיוון מסלול ההמראה וקיבל הוראה ממגדל הפיקוח להמתין מעט.

אלא שבעת שמטוס איזיג'ט היה באמצע הנחיתה, הונחה הטייס על ידי פקח הטיסה להפסיק את הנחיתה ולהמשיך לחוג באוויר, זאת מאחר שהמטוס של טורקיש איירליינס התקרב בצורה מסוכנת למסלול הנחיתה.

רק כשפקח הטיסה ווידא כי ישנו מרווח בטיחות מספק בין שני המטוסים, קיבל טייס האיזיג'ט את ההנחיה לבצע סיבוב נוסף ורק אז לנחות, והוא אכן ביצע זאת כראוי לשמחת כולם.

תגובת רשות שדות התעופה: "פקח טיסה ממגדל בן גוריון הנחה את מטוס איזיג'ט שהיה בהליך גישה לנחיתה, ללכת סביב. המטוס היה בגובה של כאלף רגל לקראת נחיתה בנתב"ג. הפקח הורה לאיזיג'ט ללכת סביב עקב מטוס חברת טורקיש שהסיע מרחבת החנייה לכיוון מסלול ההמראה וקיבל הוראה להמתין לפני חציית מסלול. המטוס החל לנוע לעבר חצייה. פקח הטיסה במטרה לשמור על מרווח הבטיחות החליט לרווח בין שני המטוסים והנחה את מטוס האיזיג'ט לסיבוב נוסף טרם הנחיתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר