לאחר תפילות החסידים

הרב ברלנד מתאושש מהניתוח; כל הפרטים על האשפוז

ההערכות הרפואיות לאחר הניתוח הדחוף שעבר אתמול ראש ישיבת שובו בנים ושהדאיג את קהל חסידיו, המקורבים השוהים ליד מיטתו, השומרים והביקור של מפקד הכלא בבית החולים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

יממה אחרי הניתוח המסובך של ראש ישיבת שובו בנים הגר"א ברלנד, קיימו בשעה האחרונה רופאי בית החולים הערכת מצב בה הגיעו למסקנה כי יידרשו עוד מספר ימי אשפוז עד להחלמתו.

בעקבות הניתוח התקשה הרב ברלנד לשבת באופן עצמאי ונאלץ לשכב על מיטת חוליו.

הבוקר (שלישי) הגיע לבית החולים מפקד כלא ניצן בו שוהה הרב ברלנד, על מנת לעקוב מקרוב אחרי היערכות שירות בתי הסוהר במקום. במשפחה הודו לשב"ס על ההתחשבות.

ל"כיכר השבת" נודע, כי טרם כניסתו של הרב ברלנד לניתוח נפגשו עמו בנו ובתו על מנת לתמוך בו לפני ההליך הרפואי שנאלץ לעבור. גם רעייתו הרבנית תהילה ברלנד הגיעה לבית החולים וליוותה אותו מחדר האשפוז ועד לחדר הניתוח.

הרב ברלנד שוכב בחדר בקומה השישית בבית חולים הדסה עין כרם, ללא מאושפזים נוספים. מחוץ לחדרו שוהים למעלה מעשרה שומרים של שירות בתי הסוהר.

כעת מעביר הגר"א ברלנד את ההתאוששות מהניתוח בלימוד תורה. בין הספרים שביקש לקבל אל מיטת חוליו היו 'קצות החושן', ליקוטי מוהר"ן ובבא קמא.

הבוקר, עם סיום ההליך הרפואי, נשמו לרווחה חסידיו של הרב ברחבי הארץ לאחר שאתמול העתירו בתפילה בקבר רחל בירושלים. במהלך הניתוח קראו חסידיו פרקי תהלים בקבר רחל בירושלים.

החסידים פקדו את הקבר לאורך כל שעות הצהריים והערב והעתירו בתפילה עבורו. לדבריהם, הם מאמינים כי ייסוריו של הרב מכפרים על כלל עם ישראל. "רב מבוגר סובל מאוד ולא פוצה פה ולא מבקש כלום, רק להמשיך ללמוד ולהתפלל ולחזק את כל האנשים שנמצאים סביבו", הם טוענים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר