גם בבני ברק

ביום ראשון יחלו עבודות כריית הרכבת הקלה בגוש דן. צפו

עבודות הכרייה בעומק האדמה מתחת לבני ברק, רמת גן ותל אביב יתבצעו מבלי לגרום לרעידות או הפרעות כלשהם על פני השטח. כך זה יעבוד. צפו בווידאו (חדשות תחבורה, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אתר עבודות הכרייה (צילום: מתן טורקיה, ynet תמונה: מוטי קמחי, ynet)

ביום ראשון הקרוב, ארבעה חודשים לפני המועד המתוכנן, תתחיל כריית מנהרות הרכבת הקלה של הקו האדום בתל אביב. מדובר בכרייה של 12 קילומטרים שתתבצע 30 מטרים מתחת לקרקע באמצעות שמונה מכונות TBM ("חפרפרות") בתוואי העובר בערים בני ברק, רמת גן ותל אביב, כך הודיע היום (שלישי) שר התחבורה.

עבודות הכרייה יחלו מתחת לדרך איילון וימשיכו בשלב ראשון לעבר תחנות הרכבת התת-קרקעיות בתל אביב - ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית וקרליבך - המוקמות בימים אלה. הכרייה תתבצע בעומק האדמה מבלי לגרום לרעידות או להפרעות על פני השטח.

השר ישראל כץ הכריז: "העבודות להקמת הרכבת נמצאות כיום בעיצומן. חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שרבים הטילו ספק לגביו, הופך היום למציאות".

אז איך זה יעבוד? כל אחת משמונת החפרפרות שוקלת כ-900 טון ומשתרעת על פני 115 מטרים אורך וכ-7.5 מטר קוטר. קצב ההתקדמות של כל מכונה מגיע ל-10 מטרים ליום, ובכל רגע נתון נמצאים בתוך המכונה 20 פועלים ומהנדסים מחברת הכרייה הסינית CRTG.

בחזית המכונה ישנם ראשי קידוח חשמליים שבעזרת סיבוב ודחיפה שוברים את האבן וחופרים את המנהרה. על חזית ראש הקידוח ישנן כפות האוספות את החול שנכרה ומעבירות אותו למרכז ראש הקידוח - משם הוא עולה למערכת מסועים שמשנעת אותו החוצה.

כמו כן, לכל מכונת כרייה צמוד מסוע המפנה את העפר המוצא מתוך המנהרה אחורה. זאת ועוד, המכונה אף מרכיבה את טבעות הבטון של דיפון המנהרה באמצעות מערכת רובוטית הידראולית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר