תיאום ביטחוני

נושאת המטוסים הפגינה את ביצועיה מול צמרת צה"ל. צפו

סגן הרמטכ"ל וקצינים בכירים נוספים זומנו לסיור על נושאת המטוסים של ארה"ב שעוגנת כעת באזור, כחלק מהידוק השת"פ הביטחוני היעיל בין 2 המדינות: "התרשמו מיכולותיה" (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צפו בסיור הקצינים (צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב בתל אביב)

קצינים בכירים בצה"ל, בראשות סגן הרמטכ"ל אלוף יאיר גולן, ביקרו אתמול (שלישי) בנושאת המטוסים האמריקאית המשייטת בים התיכון, שכינויה הוא CVN 77 (על שם ג'ורג' בוש האב).

הפמליה הצבאית המכובדת הוזמנה לביקור זה כדי להכיר מקרוב את אנשי הצי האמריקאי ולדון עימם בכמה נושאים חשובים. גם לסלי טסו, ממלאת מקום שגריר ארה"ב בישראל, השתתפה בביקור. השגריר האחרון, דן שפירו, כבר פרש מתפקידו בשל בחירת טראמפ, והשגריר המיועד דייויד פרידמן מתחיל רק השבוע את הליך השימוע שלו בבית הנבחרים בארה"ב. רק לאחר מכן הוא יכנס ככל הנראה רשמית לתפקידו.

הקצינים צפו במהלך הביקור בפעילות האווירית והימית של נושאת המטוסים ולמדו על הפעילות של טייסות הקרב על כוח המשימה הימי של האוניה. הם אף הביטו מקרוב על המראות ונחיתות מהמסלולים שעל הסיפון וסיירו בהאנגרי המטוסים, בטייסות, בגשר האוניה, במגדל הפיקוח ובמרכזי הפיקוד והבקרה.

בביקור זה יכלו קציני צה"ל לפגוש בהפגנת יכולות וכוח האש של נושאת המטוסים ושל כוח המשימה שלה, ובעיקר - להעמיק את שיתוף הפעולה והתיאום המבצעי בין צבא ארה"ב לצה"ל.

על פי הדיווחים, נושאת המטוסים נמצאת באיזור הים התיכון כחלק מסבב כוחות שגרתי לתמיכה בפעילות ביטחון ימי שוטף, לתת יכולת מענה בשעת משבר, לקדם נוכחות ימית באיזור הפעילות של הצי החמישי והשישי ולהגביר שיתופי פעולה ביטחוניים.

הקצינים היו אורחיהם של קברניט האונייה קפטן וויל פנינגטון ומפקד כוח המשימה הימי של ה"בוש" האדמירל קנת' ר. וויטסל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר