אש במליאת הכנסת

מאיר כהן לגפני: "אתה גזען, חוצפן"; גפני: "אתם צבועים"

מהומת ענק פרצה במליאה בדיון בהצעת חוק של ח"כ מאיר כהן למנוע תקציב ממוסד שיפלה בקבלת תלמידים. גפני צעק לו "אתם צבועים", וכהן האשים אותו בגזענות. חכ"י ש"ס - התנגדו • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת; תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

מהומת ענק במליאת הכנסת: ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) הגיש בצהריים (רביעי) את הצעת החוק שלו למנוע תקצוב ממוסד שיוכח שמפלה תלמידים על רקע עדתי. במהלך נאומו פרצה מהומה גדולה במליאת הכנסת. כהן תקף את ח"כ משה גפני וצעק לעברו "גזען, חוצפן, צא החוצה". גפני השיב: "צבועים".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הורה בתחילה לחברי הכנסת מהמפלגה שלא להשתתף בדיון ולהיעדר מהמליאה, אך בעקבות לחצים מצד הקואליציה וח"כי 'דגל התורה', ח"כי ש"ס נכנסו והצביעו נגד החוק ובמליאה התעוררה מהומה. ח"כ יגאל גואטה אמר בעת ההצבעה: אני מתבייש אבל אני נגד.

במהלך דבריו של כהן, הפריע לו ח"כ גפני וכהן השיב לו: "גפני, יש רגעים שגזענים מורידים ראש. תתבייש לך! גזען שכמוך! צא החוצה! צא החוצה, תתבייש".

גפני החזיר לעברו צעקות: "אתם צבועים! אתם צבועים!".

מאיר כהן השיב: "צא החוצה תתבייש".

גפניי: "אני פה! אני פה!".

כהן: "צא החוצה, תתבייש".

גפני: "אתה תתבייש".

כהן המשיך וצעק לגפני: "אתה לא מקבל בת משפחה שלי כי היא מרוקאית! תתבייש לך. לך הצידה, תתבייש, לך תתבייש, גזען שכמוך. הגזענים מדברים? הגיע הזמן שיסבירו לגזען כמוך: מקומך לא בכנסת ישראל".

הצעקות במליאה נמשכו כשסגנית היו"ר מנסה להרגיע את הרוחות אך כהן המשיך ותקף בצעקות את גפני: "אני לא מדבר על החרדים, אני מדבר עליך, גזען שכמוך. לא החרדים גזענים, אתה גזען".

ח"כ מאיר כהן פנה לש"ס: "אני רוצה לראות כאן את כל אנשי ש"ס. זה המלחמה שלכם כמו שזה המלחמה שלי. זה המלחמה גם שלכם! ממה אתם מפחדים?".

לדבריו: "אני נולדתי במרוקו, עליתי למדינה הזאת ולא האמנתי שישבו אצלי בחדר אמהות מרוקאיות בשנת 2017 ויגידו לי שהם מפחדים ללכת כי מאיימים עלינו. הן אומרות לי 'לא נותנים לי ללמוד כי אנחנו עירקיות'".

סגן שר החינוך מאיר פרוש: "יש אולי מי שמתרגש משאגותיו של מאיר כהן", והסביר כי גם כיום מנכ"ל משרד החינוך יכול להורות על סגירת בית ספר במידה והוכח שהפלו לרעה על רגע עדתי.

בסופו של דיון סוער הצעת החוק נפלה לאחר ש-43 ח"כים הצביעו נגד בעוד רק 38 ח"כים תמכו בה.

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה כי "הצע"ח שעלתה היום למליאת הכנסת, הובאה על ידי אותה מפלגה שהמציאה את האפליה הגזענית, שקיצצה בבשר החי של מוסדות הלימוד החרדים ללא רחמים וללא הבדל בין ספרדים לאשכנזים. זו הצעת חוק שכל מטרתה היא לקנטר את הממשלה.

"זה לא יעזור להם. הממשלה הזו תמשיך להתקיים וש"ס תמשיך להיאבק באפליה במוסדות החינוך, כפי שעושה עד כה בהצלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר