מסיבת העיתונאים בבית הלבן

טראמפ: "שתי מדינות או מדינה אחת? מה שהצדדים ירצו"

טראמפ ביקש מישראל 'לעצור קצת' את הבניה בהתנחלויות, אולם אמר כי פתרון שיוסכם על הצדדים - גם אם מדובר במדינה אחת - מקובל עליו. נתניהו: "אין לארה"ב שותפה טובה יותר מאתנו" (מדיני)

(צילום: הבית הלבן)

כחודש לאחר השבעתו לנשיא ארצות הברית, מארח הערב (רביעי) דונלד טראמפ את ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו לפגישה ראשונה מאז נבחר לתפקיד.

במהלך מסיבת עיתונאים קודם הפגישה, אמר טראמפ כי יסכים לפשרה של שתי מדינות לשני העמים, או למדינה אחת - "מה שהצדדים ירצו". לדבריו: "בשלב מסיים הייתי מאושר עם פתרון שתי מדינות. אבל מה שהצדדים ירצו". הוא נשאל על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ואמר כי ממשלו "בוחן זאת ברצינות. נראה מה יהיה".

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

טראמפ הגדיר את נתניהו "חברי" ואמר כי "בביקור הזה ארצות הברית שוב מאשררת את הקשר הבלתי ניתן לשבירה עם ישראל. שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בנוי על הערכים המשותפים שלנו: חירות אנושית ושלום - אלו האבנים הבונות את הדמוקרטיה. ישראל היא סמל של עמידות בפני דיכוי".

טראמפ, שספג ביקורת רבה על השמטת העם היהודי ביום השואה הבינלאומי, הדגיש הערב במסיבת העיתונאים כי "לא נשכח את מה שהעם היהודי ספג, ההתמדה שלכם מול העוינות והאלימות".

"אתגרי הביטחון העומדים בפניכם עצומים - כולל האיום משאיפותה הגרעיניות של איראן שדיברנו עליהן הרבה. הטלנו סנקציות חדשות על איראן ואעשה עוד כדי למנוע מאיראן לפתח אי פעם נשק אטומי. הסיוע הביטחוני לישראל נמצא בשיאו כדי להבטיח שלישראל היכולת להגן על עצמה מאיומים שלמרבה הצער יש הרבה מהם".

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

"אנחנו מתנגדים ודוחים צעדים חד-צדדיים נגד ישראל באו"ם" הוסיף טראמפ, והאשים כי האו"ם "התייחס לדעתי לישראל בצורה מאוד לא הוגנת".

"הממשל הזה מחויב לעבוד עם ישראל על הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים. ארה"ב תעודד שלום. נעבוד על זה בצורה מאוד אינטנסיבית, זה מאוד חשוב לי, זה מה שאני רוצה לעשות אבל הצדדים עצמם צריכים לנהל משא ומתן ישיר. כמו בכל משא ומתן, על שני הצדדים להתפשר. אתה יודע את זה? נכון?" אמר טראמפ לנתניהו.

"אני רוצה שהעם הישראלי יידע שארה"ב עומדת איתן במאבק נגד הטרור. שלום דורש מעמים לכבד חיי אדם. אלו האידיאלים שלקראתם כולנו ותמיד נשאף ונתחייב אליהם. זו הראשונה מני פגישות פורות רבות".

נתניהו אמר בפגישה כי "לישראל אין בת ברית טובה יותר מארה"ב ואני רוצה להבטיח לך שלארה"ב אין שותפה טובה יותר מישראל. השותפות בינינו מדהימה אבל תחת מנהיגותך אני בטוח שהיא תהפוך לחזקה יותר. אני מצפה בכיליון עיניים לעבוד איתך, השותפות בתחומים רבים ואני מקבל בברכה את קריאתך שישראל תקבל יחס הוגן בזירה הבינלאומית".

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

נתניהו הוסיף ואמר לטראמפ: "כפי שאמרת, הברית בינינו מבוססת על ערכים משותפים והאידיאלים המשותפים האלה נמצאים תחת התקפה מתמשכת של איסלאם רדיקאלי. אדוני הנשיא, הראית צלילות כשהתמודדת עם האתגר הזה - למנוע את ההסכם הנוראי (עם איראן) ואמרת שארה"ב מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. תחת מנהיגותך אפשר להפוך את ההסכם הזה".

"בעניין זה, כמו רבים אחרים, ישראל עומדת לצדך ואני עומד לצדך. בפעם הראשונה בחיי מדינות ערביות באזור לא רואות בישראל אויב אלא יותר ויותר שותפה. תן לנו לנצל את הרגע הזה יחד, בואו יחד נחזק את הביטחון, בואו נחפש דרכים חדשות לשלום ונביא את הברית הבלתי רגילה הזו בין ישראל לארה"ב לגבהים גבוהים אף יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר