צפו בתמונות

באקראי: היועמ"ש לממשלה והרבנים דנו במתווה הכותל

רבה של י-ם הראשל"צ הגר"ש עמאר ורב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ נפגשו באקראי עם היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ושוחחו במשך דקות ארוכות. צפו בתיעוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר עם הגר"ש רבינוביץ והיועמ"ש (צילום: באדיבות המצלם)

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משעה עמאר הגיע הערב (רביעי) להשתתף בשמחת החתונה לבתו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו. בפתח האולם, פגש הגר"ש את רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

השלושה נעמדו ושוחחו במשך מספר דקות, ככל הנראה, על מתווה הכותל שבוטל ועל האפשרויות העומדות על הפרק.

כזכור, הגר"ש עמאר היה מראשי הלוחמים נגד מתווה הכותל, אותו יזם מנדלבליט עת שימש בתפקיד מזכיר הממשלה. לבסוף, המפלגות החרדיות ביטלו את המתווה ובימים אלו נערכים הדיונים על מתווה חדש. אלא שגורמים שונים טוענים כי הדיונים במתווה החדש הם ניסיון "למשוך זמן" עד להכרעת בג"צ בנושא.

אחד מהסעיפים העיקריים במתווה של מנדבליט, היה הקמת 'מועצה' שתהיה אחראית על 'הכותל הדרומי' - המכונה 'הכותל הרפורמי'. הרב טען כי הדבר יוביל לבסוף להקמת גוף מתחרה למועצת הרבנות הראשית ולהכרה רשמית של ממשלת ישראל ברפורמים.

במתווה החדש, עליו עמלים בימים אלו, הוסכם כי ימונה פקיד ממשלתי שיהיה אחראי על הכותל הדרומי, וכי 'המועצה' של ארגוני הרפורמים ונשות הכותל תבוטל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר