אור חיה: אלפי נשים התכנסו לציון יום פטירת אשת הרבי מליובאוויטש

ביום ראשון נהרו אלפי נשים לבנייני האומה למחות נגד ההתייצבות בלשכות הגיוס ולמחרת, אותו אולם התמלא שוב באלפי נשים - לציון יום פטירת אשת הרבי מליובאוויטש (נשים, חרדים)

כנס לציון יארצייט אשת הרבי מחב"ד (צילום: אודליה ש.)

ביום ראשון האחרון, מילאו את בנייני האומה אלפי נשות "הפלג הירושלמי" במחאה נגד הגיוס, ולמחרת, האולם התמלא שוב באלפי נשים מכל קצוות הארץ, חרדיות ודתיות, שבאו לציין יחד את יום פטירתה של הרבנית חיה מושקא שניאורסון ע"ה, אשת הרבי מליובאוויטש.

כמידי שנה, הכנס התקיים על ידי 'אור חיה' - המרכז העולמי לאישה היהודייה בהנהלת הגב' דניאלה גולן ובהפקת מיכאל כפלין. האירוע נפתח בברכת יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הנהלת העיר ירושלים ונציג חב"ד בעירייה הרב יעקב הלפרין.

אחריו נשא דברים ראש העיר ניר ברקת שאמר, בין השאר, כי הוא "גאה לומר את זה כל פעם מחדש, זכיתי להיות משושלת משפחת שניאורסון החשובה, לסבי קוראים על שם האדמו"ר הזקן - ראש שושלת חסידות חב"ד ועולם החסידות".

תכנית הכנס עסקה ביחסיהם של הרבנית והרבי עם אביה - הריי"צ - האדמו"ר הקודם של חסידות חב"ד, כפי שעולה מחלופת המכתבים ביניהם. במסגרת התוכנית, הרב ניסן דוד דובאוו, שליח חב"ד בשכונת ווימבלדון בלונדון קישר בין אותם מכתבים שמבטאים קרבה שאינה מוחצנת בדרך כלל לחום והאהבה השוררים בין הרבי לחסידיו.

בהמשך, הזמר נמואל הרוש ביצע ניגונים שחיבר אדמו״ר הריי״צ, אביה של הרבנית, לצידו של האמן הצרפתי אייזק טברישי שיצר את דיוקן הרבי ודיוקן הרבנית על הבמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר