"טראמפ ידיד גדול, הוא לא אנטישמי"

נתניהו בתדרוך לעיתונאים: ביקשתי מטראמפ הכרה בגולן

לאחר הפגישה עם נשיא ארה"ב, ערך ראש הממשלה תדרוך לעיתונאים בו הבטיח לבחון את דרישת טראמפ לרסן את הבנייה בהתנחלויות וחשף כי ביקש הכרה שהגולן הוא חלק מישראל (מדיני, בארץ)

נתניהו וטראמפ (צילום: אבי אוחיון לע''מ)

לאחר פגישתו אמש (רביעי) עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו תדרוך לעיתונאים ב"בלייר האוס", מעון האירוח של הבית הלבן.

נתניהו אמר כי יעשה מאמץ ויבחן את דרישת טראמפ לרסן את הבנייה בהתנחלויות וסיפר כי ביקש מנשיא ארה"ב הכרה בגולן שהוא חלק מישראל. לדבריו, הנשיא לא הגיב בתדהמה.

לאחר הפגישה, צייץ ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו: "פגישה חמה ונהדרת עם הנשיא טראמפ. יום מוצלח למדינת ישראל!".

לפני הפגישה בבית הלבן, קרא טראמם במסיבת העיתונאים "לרסן לזמן קצר", כלשונו, את הבנייה בהתנחלויות. נתניהו, התייחס לכך ואמר כי "סיכמנו לדון בהתנחלויות מתוך מטרה להגיע להבנות שתואמות את השאיפה להגיע לשלום. נשיא ארצות הברית אמר שהוא מוכן לפעול יחד איתנו למען האינטרסים של ישראל. לא היו תחומים שלא ראינו עין בעין ביני לבין טראמפ. אם יש מצדו רצון לבחון את נושאי ההתנחלויות ראוי לעשות מאמץ ולבחון".

"פגשתי במהלך חיי לא מעט נשיאים", אמר נתניהו בתדרוך, "ואני יכול להגיד על סמך הפגישה הראשונה עם טראמפ - לא היה לנו ידיד גדול יותר מאשר טראמפ. הוא הגדיר עידן חדש ביחסי ישראל וארצות הברית. ודאי התרשמתם מקבלת הפנים החמה כלפי שרה וכלפיי, הם יצאו מגדרם להציג זאת".

במסיבת העיתונאים אמר טראמפ כי ארה"ב לא תתעקש על פתרון שתי המדינות אלא לפי מה שהצדדים ירצו. נתניהו נשאל בתדרוך אם פתרון שתי המדינות מת והשיב כי "תלוי מה זה שתי מדינות. אבו מאזן חושב שמדינה פלסטינית זה זכות השיבה ושצה"ל יעזוב. זה לא מקובל. השאלה מה מקימים שם - קוסטה ריקה או איראן. בתפיסה שלי, בכל מצב ישראל תהיה הסמכות העליונה והקובעת בנושא הביטחון והצבא".

"אני לא רוצה לספח קרוב לשני מיליון אזרחים פלסטינים", הבהיר ראש הממשלה, "ואין לי עניין שהם יהיו נתינים שלנו. אבל מצד שני אנחנו לא נהיה נתונים לטרור. לא שיניתי דבר מנאום בר אילן".

באשר להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, אמר נתניהו כי "בעניין זה אמרתי שאני תומך בהעברת השגרירות לירושלים. הוא שמע את דעתנו בצורה חד משמעית. הוא רוצה זמן לבחון את הנושא".

במהלך התדרוך חשף ראש הממשלה כי ביקש מנשיא ארה"ב הכרה בכך שהגולן הוא חלק מישראל ואמר כי "לא אגיד מה הייתה התשובה", אך ציין כי "הנשיא לא הגיב בתדהמה על זה שביקשתי ממנו להכיר בגולן כחלק מישראל".

בשלב זה שב נתניהו לאיום האיראני ואמר כי "האיום האיראני הוא גדול ביותר. שוחחנו על כך באריכות. טראמפ חזר ואמר כמה ההסכם גרוע וחזר על המחויבות שלו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. הוא מודע לתוקפנות האיראנית באזור בתחומים אחרים. קבענו לשתף פעולה כדי להדוף איום זה. הנושא הסורי עלה אף הוא בשיחה עם הנשיא וגם חיזבאללה. הכל בקונטקסט איראן".

"טראמפ ידיד גדול של העם היהודי ושל מדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה. "הוא לא אנטישמי. הדאגה של היהודים האמריקנית לא במקומה. אני אומר זאת לאור היכרות איתו ועם משפחתו. לטראמפ אמפתיה אישית לישראל וגם אישית לי. אנחנו לא מכירים מאתמול. נוצר גם קשר עם הרעיות ששוחחו כמה פעמים בטלפון. טראמפ יגיע לארץ מתי שירצה, הוא אורח חשוב".

באשר ליחסים אם רוסיה אמר ראש המשלה כי הם "קיבלו שינוי משמעותי. רוסיה נמצאת בסוריה לא כדי לפגוע בנו. אנחנו מתואמים איתם בשיחות טלפון פעם בשבועיים-שלושה. אנחנו דואגים שהתיאום יימשך ויהיה הדוק. זו זירה נזילה. יש דברים שלא לרוחנו. הנוכחות האיראנית בסוריה לא לרוחנו. העובדה שיש מיליציות שיעיות זה לא לרוחנו. אני אומר את הדברים לפוטין באופן ישיר. יש לנו יחסי ידידות ואמון עם רוסיה, ונכון שיש גם נושאים שעליהם אנחנו לא מסכימים".

"אחד משרי הממשלה בא עם כוונות טובות לעזור לי והדליף שהוא עומד להציע לטראמפ מדינה פלסטינית בסיני", אמר נתניהו. "הבהרתי עד כמה היחסים בין ישראל ומצרים תורמים ליציבות באזור. היחסים עם מצרים מצויינים. אנחנו רואים את מצרים כמדינה יציבה. הסכם השלום בינינו על כל היבטיו תורם ליציבות באיזור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר