פרסום ראשון

תקנות חוק הגיוס - לקראת אישור משרד הביטחון

ראשי ועד הישיבות יחד עם הנציגים החרדים - גפני, פרוש ואריאל אטיאס, נמצאים בישורת האחרונה להשלמת התקנות של חוק הגיוס לקראת אישורן על ידי משרד הביטחון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב קאופמן עם הגר"ש כהן (באדיבות המצלם)

הישורת האחרונה: זה חודשים ארוכים בהם מתנהלים דיונים וישיבות, התייעצויות ופגישות, על ידי כלל הנוגעים והגורמים בענין התקנות המסונפות לחוק שהושג לשמירת מעמדם של בני הישיבות, ולהסדרת המשך דחיית גיוסם של בני הישיבות שתורתם אומנותם.

כידוע, לאחר אישור החוק החשוב, מיד עם הקמת הממשלה הנוכחית, על ידי מפלגות הקואליציה וההישג שהובילו המפלגות החרדיות בעניין המשך הסדרת דיחוי גיוסם של תלמידי הישיבות, בהדיפת ומחיקת 'חוק לפיד' מהקדנציה הקודמת, נצרכו לשם השלמתו והחלתו בפועל לקבוע בחוק הגדרות ותקנות המעגנות ומפרטות את מסגרותיו, ושעל פיהן יתבצע בפועל הסדר הדיחוי, מה שלמעשה ניתן להגדיר כחלק החשוב באמת בתוך כל התהליך שעומד לקראת סיומו.

ל"כיכר השבת" נודע כי נציגי המפלגות החרדיות שניהלו את גיבושם של התקנות בכל התקופה מאז אישורו וקיימו אינספור פגישות בעניינן עם ראשי משרד הביטחון ועם אנשי המחלקה המשפטית במשרד, הם חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש מיהדות התורה, ואריאל אטיאס כנציגה של סיעת ש"ס, וכמי שמתמצא ומעורה בתחום עוד מתקופת חברותו בועדת שקד.

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי בוועד הישיבות - הגוף שמשמש כנציגם ושלוחם של ראשי הישיבות, והמייצגם למול מערכת הביטחון והצבא, בכל ענייני הסדר דחיית גיוסם של תלמידי הישיבות, דחו מכל וכל את טיוטת התקנות שהציעה בתחילה המחלקה המשפטית שבמשרד הביטחון.

לטענתם, כל התקופה קיימו התיעצויות בבתיהם של גדולי ישראל וראשי הישיבות, כולל בימים האחרונים, כשכאמור אוחזים כעת בישורת האחרונה טרם אישורם בחתימת ידו של שר הביטחון כבר בימים הקרובים, כשהדד ליין - מרץ 2017 קרוב מתמיד.

ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך כל התקופה הדברים נעשו בהתייעצות תמידית עם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ובחודשים האחרונים היה מעורב הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק שמפקח על כל הנושא הרגיש מקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר