"ראש כל בני הגולה"

איילת שקד עלתה לציונו של "החתם סופר"

שרת המשפטים ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) עלתה הבוקר לציונו הקדוש של בעל החתם סופר בסלובקיה: "היה לו יחס מיוחד וכמיהה ליישוב ארץ ישראל", כתבה השרה (ברנז'ה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

שרת המשפטים איילת שקד המבקרת בימים אלה באוסטריה, ערכה הבוקר (חמישי) ביקור בקברו של בעל ה'חת"ם סופר' בעיר ברטיסלבה שבסלובקיה. השרה עלתה לקבר וקראה במקום פרקי תהלים.

לאחר הביקור אמרה שקד, כי "בשיח הישראלי ידוע ה’חתם סופר’ בעיקר כאבי תורת ה’חדש אסור מן התורה’ - מה שהיה ועודנו האתוס של החברה החרדית. חלק פחות ידוע במשנתו - של מי שהיה הראשון בעת החדשה לזכות בתואר "רשכבה”ג" (ראש כל בני הגולה) - הוא יחסו המיוחד והכמיהה שלו ליישוב ארץ ישראל".

לדבריה, "הביקור שלי, כשרת משפטים של מדינת ישראל, בקברו, הוא מאורע מרגש. אני בטוחה כי אילו ה’חתם סופר’ היה יודע שיום יבוא ובארץ הקודש תקום מדינה יהודית, תוך קיום חזון הנביאים בשיבת ציון, וששרת המשפטים של מדינה זו תבקר בקברו - הדבר היה משמח אותו מאוד. ראוי לציין כי גם בגזרה המשפטית ל’חתם סופר’ נודעת משמעות רבה".

"פסיקותיו וכתביו מצוטטים בעשרות פסקי דין של בתי משפט בישראל, כולל של בית המשפט העליון, דבר המורה על חשיבותו הרבה, כמנהיג, כפוסק וכהוגה דעות, לכלל החברה הישראלית", כתבה שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר