פיתוח חדש: סוללה שלא תגמר עשר שנים

חוקרים באוניברסיטת הרווארד פיתחו סוללה חדשה שלא מאבדת מכוחה במשך עשור. כיום אנו משתמשים בסוללות הליתיום יון שאורך החיים של קצר מידיי (חדשות דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

פיתוח חדש של אוניברסיטת הרווארד יכול להיות שיפתור את אחת הבעיות המרכזיות של עולם הטכנולוגיה הנוכחי - אורך החיים של הסוללות. כיום ברוב המכשירים משתמשים בסוללות ליתיום יון אך תוחלת החיים שלהן קצרה למדי, ובנוסף קשה מאוד למחזר אותן. עכשיו, החוקרים מצאו פתרון מאריך חיים - "סוללת זרימה".

צוות המחקר של מחלקת האנרגיה באוניברסיטת הרווארד פיתח סוללה שמאחסנת אנרגיה במצב של תמיסה נוזלית. ההסבר המדעי אומר שהתמיסה משנה את המולקולות באלקטרוליטים, והופכת אותם ליציבים יותר, מסיסים במים, ומונעת מהם להישחק במהירות. המולקולות מאבדות אחוז אחד בלבד של כוח בכל 1,000 מחזורי טעינה של הסוללה, שנחשבת לבלתי רעילה ואינה חשופה לסכנת קורוזיה.

הסוללה החדשה מחזיקה מעמד זמן ארוך הרבה יותר מזה של סוללות הליתיום-יון המוכרות, והערכת החוקרים עומדת על 10 שנים לפחות, לעומת חודשים במקרה של הסוללות הקיימות שעם הזמן אורך החיים של הסוללה יורד משמעותית.

"העובדה שיכולנו להמיס את האלקטרוליטים במים, מוכיחה כי מדובר בסוללה מאריכת חיים שאפשר לאחסן במרתף הביתי", מסביר פרופסור רוי גורדון, כימאי ומדען חומרים מאוניברסיטת הרווארד, שהוביל את המחקר. "גם אם התמיסה נשפכת על הרצפה בטעות, היא לא תפגום בבטון. בנוסף, מכיוון שמדובר בסוללה ללא סכנת קורוזיה, אפשר להשתמש בחומרים זולים יותר עבור הרכיבים השונים שלה".

המחקר הנוכחי הוא חלק מתוכנית של המחלקה לאנרגיה באוניברסיטת הרווארד היוקרתית, שמעודדת פיתוח של סוללות שמסוגלות לאחסן אנרגיה בפחות מ-100 דולרים עבור קילוואט-שעה. "אם נצליח להתקרב ליעד הזה, זה יכול לשנות את העולם", אומר פרופסור מייקל עזיז מהמחלקה לטכנולוגיות אנרגיה בהרווארד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר