ה"בעל מנגן" של הרבי מלובביץ' הלך לעולמו

אליהו ליפסקר, מי שכונה על ידי הרבי מלובביץ' "הבעל המנגן שלי" הלך לעולמו בגיל 76. קווים לדמותו של ראשון מקימי מקהלות הילדים החסידיות בהן גדל גם אברהם פריד (מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אלי ליפסקר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

המוזיקאי החב"די, אלי ליפסקר הלך לעולמו כשהוא בן 76. ליפסקר היה מהראשונים שהקים מקהלות ילדים במוזיקה החסידית כבר לפני יותר מ-40 שנה תחת השם 'אלי והילדים'.

בין חברי המקהלות היו גם ילדים שהפכו עם השנים לזמרים מפורסמים ביניהם לא אחר מכוכב הזמר החסידי הגדול ביותר - אברהם פריד. אחיינו של אלי ליפסקר, הקלידן המפורסם לכשעצמו, לייבלה ליפסקר מספר ל'כיכר השבת' כי לאורך שנים אברהם פריד היה מתייעץ עם דודו בנושאי מוזיקה שונים.

במשפחה מספרים אנקדוטה מעניינת במיוחד על יחסו של הרבי לליפסקר ובכלל למוזיקה. בזמן לימודיו בישיבה, בהנהלה לא אהבו שהוא מנגן במקום ללמוד ורצו להעיף אותו מהישיבה. כנהוג לפני שתלמיד סולק מהישיבה פנה ראש הישיבה להתייעץ עם הרבי לפני ולקבל את ברכתו למהלך.

הרבי הפתיע את ראש הישיבה כששאל אותו האם הם נותנים לליפסקר מענק כספי כדי שיוכל להמשיך ללמוד נגינה כמו שצריך...

מאוחר יותר הרבי כינה את ליפסקר ה"בעל מנגן שלי". במשך שנים היה ליפסקר מתחזן אצל הרבי בימים הנוראים ובשבתות וגם מדליק את החנוכיה כל שנה. נוסח הימים הנוראים של חב"ד נלמד עד היום מהקלטות שלו במשך השנים.

במשך שנים היה ליפסקר מנגן בתהלוכות ל"ג בעומר וכינוסים שהיו מתקיימים אצל הרבי. למרות שהתגורר בארה"ב בתחילת שנות ה-70 היה ליפסקר מגיע לישראל עם מקהלת הילדים שלו ומופיע בהיכל התרבות ובנייני האומה.

"הייתי אחד מהאחיינים היותר קרובים אליו", מספר אחיינו לייבל'ה ליפסקר, "האהבה שלו למוזיקה הייתה אבסלוטית, הוא כל כולו היה נתון למוזיקה אך בד בבד היה חסיד אמיתי של הרבי".

במשך ה-17 שנים האחרונות אני כל ראש השנה אני נוסע לרבי ומתארח אצלו, וזו הייתה חוויה מוזיקלית מיוחדת. היינו מנגנים יחד על הפסנתר ניגוני חב"ד וניגונים נוספים וזו אחת החוויות היותר עוצמתיות שלי כמוזיקאי", מספר לייבלה ליפסקר בצער.

במשך השנים הוציא ליפסקר כמה וכמה אלבומים, וכן הוציא הרבה חוברות נגינה שישמרו את יצירתו הרבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר