סרט דובר יידיש

כוכב הרשת החרדי שכובש את הפסטיבלים היוקרתיים

מנשה לוסטיג חבר לבמאי הוותיק דני פינקלמן, שניהם חרדים מברוקלין, לסרט ביידיש. המוצר המוגמר שמופיע על האקרנים בפסטיבלים סאנדנס וברלין סוחט ביקורות חיוביות (ברנז'ה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המפיק החרדי בראיון (צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

סרט דובר יידיש ראשון, 'מנשה' שמו, מצליח לעורר עניין בימים אלה ב'פסטיבל ברלין', לאחר שכיכב ב'פסטיבל סאנדנס' היוקרתי לפני מספר שבועות. השחקן הראשי מנשה לוסטיג, הוא חסיד מבורו פארק המוכר ככוכב רשת. הסרט ייצא להקרנות רק בעוד מספר חודשים.

מפיק הסרט דני פינקלמן מביע את התרגשותו: "עשינו היסטוריה בסאנדנס. זה סרט דובר יידיש, חרדי, הראשון בהיסטוריה של הפסטיבלים שמקבל את ההכרה הזו. כשפנה אלי הבמאי המפורסם ג'וש ווינשטיין".

מתוך הסרט

"לא האמנתי שזה יגיע כל כך רחוק", אומר בראיון ל-ynet המפיק הוותיק שאף הוא חרדי. מדובר בסרט עלילתי שמבוסס על סיפור אמיתי שאירע עם השחקן הראשי, מנשה לוסטיג: אלמן חסידי המתגורר בבברוקלין שבניו יורק, שנלחם על קבלת משמורת על בנו, שגדל אצל גיסו, מאחר והוא לא מסכים להתחתן שוב.

לדברי פינקלמן, "גם לפני הפסטיבלים מבקרים נשבו בקסמו. יש בסרט משהו מאד אותנטי. סיפור אישי על אדם שאנו עוברים לידו ברחוב. אנחנו רואים איש חסידי ולא באמת רואים אותו. זאת תעודת כבוד לתרבות היידיש בפרט, ולקהילה החסידית בכלל המוצגת באור חיובי".

"99.9 אחוז מהגברים החסידים סירבו להשתתף בסרט, ואת עשירית האחוז הבודד היה קשה למצוא...", הוא מתאר. "בשל המורכבות, הפצנו את מספר הטלפון שלי בתוך העולם החרדי, וכתוצאה מכך הגיעו אליי שיחות טלפון - חלקן מהמוזרות שקיבלתי בחיי. בסופו של דבר, הצלחנו לגבש קבוצה מדהימה של שחקנים, שכל אחד הוגדר לפי עוצמת אישיותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר