אבנים בדרך לביתר

ח"כ מיכאל מלכיאלי לשר הביטחון: "סכנת נפשות מוחשית"

חבר הכנסת מלכיאלי פנה במכתב לאביגדור ליברמן בדרישה לפעול לשיפור המצב בכביש 375 לביתר עילית שם מושלכים באופן קבוע אבנים על ציבור הנוסעים לעיר החרדית (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מיכאל מלכאילי (צילום: שלומי כהן )

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שיגר מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן והעלה שוב את מצוקתם של תושבי העיר החרדית ביתר עילית הסובלים מיידוי אבנים על רקע לאומני בכביש "עוקף חוסאן" המוביל לעיר.

בעקבות ריבוי יידוי אבנים בכביש חוסאן בדרך לעיר ביתר עילית, פנה ח"כ מיכאל מלכיאלי במכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן ובו הוא כותב: "ביתר עילית הינה עיר ואם בישראל, המונה כ 52,000 תושבים, והעיר השנייה בגודלה באיו"ש. מטבע הדברים, תושבי העיר נוסעים מידי יום ביומו בכביש "עוקף חוסאן" (375) אשר משמש עורק תחבורה ראשי עבורם".

"בשנים האחרונות ובכלל, תקופה האחרונה מתמודדים תושבי העיר ומבקריה הנעים על הציר 'בטרור' פשוטו כמשמעו. ההגדרות הרווחות והכינויים הניתנים 'יידוי אבנים פה ושם' 'טרור בודדים' 'מעשי קונדס' כבר לא רלוונטיים. יום יום, ביום ובלילה, יידוי אבנים – או בלוקים יותר נכון – על משפחות ילדים ותינוקות".

המכתב של ח"כ מלכיאלי לשר הביטחון

ח"כ מלכיאלי מבקש מליברמן: "אני פונה אליך בבקשה, להרים את הכפפה, ולהשיב את תחושת הביטחון שכל כך נפגעה, ולאפשר התניידות בטוחה על הכביש, ושלומם של הנעים על הציר. לאור המצב הקשה, נדרש מענה מהיר בטרם יגבו קורבנות. החל מהגברת הכוחות הנעים על הציר, רישות הכבישים במצלמות, לדאוג לתאורה לאורך הכביש, להציב מחסומי פתע בכניסות וביציאות ככל האפשר, מארבים, ואכיפה מוגברת".

את מכתבו מסיים מלכיאלי: "אני מקווה שנתבשר על פעילות זאת בקרוב ממש, בטרם נשמע על אבידות בנפש, לתועלת כלל הציבור".

בתוך כך, ח"כ ישראל אייכלר סייר הצהריים (חמישי) בכניסה לעיר עם ראש העיר מאיר רובינשטיין ואמר: "לא נסכים להתרגל לתופעת זריקת האבנים בציר ירושלים ביתר עילית".

ח"כ ישראל אייכלר בביתר, היום

לדבריו: "אבן על ציר תנועה עלולה להרוג חלילה. כולנו זוכרים את הילדה אודל ביטון הי"ד שנהרגה מאבן. מי שזורק אבן על ציר התנועה הוא טרוריסט, שמטיל אימה ופחד ומנסה לנתק את ביתר מירושלים.

"שלטון שמכיל תופעת אבנים נגד נוסעים חפים מפשע, גם יאפשר למחבלים לבצע פיגועי ירי. מי שאינו מונע טרור של אבנים, לא יוכל למנוע פיגועים חלילה", הזהיר אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר