נסראללה: "העברת מיכל האמוניה בגללנו"

מזכ"ל חיזבאללה נאם בעצרת השנתית של הארגון וטען כי ההחלטה להעביר את מיכל האמוניה מחיפה היא בשל איומי הארגון. נסראללה איים גם על הכור בדימונה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נסראללה בנאומו היום (צילום: מתוך ynet)

בארגון חיזבאללה לוקחים את הקרדיט על פינוי מיכל האמוניה מחיפה. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אחר הצהריים (ה') כי "תושבי חיפה הודו לחיזבאללה על כך שסייע להם לפנות את את מכל האמוניה אחרי שניים של מאבק". לדבריו, ההחלטה על פינוי המכל התקבלה "בגלל שההתנגדות (חיזבאללה) התחילה לדבר עליו".

נסראללה אמר את הדברים בעצרת שנתית שמקיים חיזבאללה לזכרם של בכירי הארגון, עבאס מוסווי, רארב חרב ועימאד מורנייה.

"אחרי שאמרתי שמכלי האמוניה הם כמו פצצה גרעינית, הם רוצים להעביר את המכלים לספינה בים. לא משנה איפה הם ישימו את המכל הזה אנחנו נגיע אליו. איפה הם יחביאו אותו? בספינה? להתנגדות יש את היכולת ואת האומץ להשיג את היכולת הנדרשת לכך", אמר נסראללה. "זה לא דורש יכולת גבוהה של טילים. הם מכירים את היקף הסכנות שיש עליהם".

"לישראל יש נשק גרעיני", הוסיף נסראללה, "היא קושרת קשר נגד איראן שרוצה להשיג גרעין לצרכי שלום. אנחנו הופכים את האיום הגרעיני של ישראל לאיום עליה עצמה. היום אני קורא לישראל לא רק לפרק את הכור הגרעיני שלה בדימונה, אלא אני אומר למנהיגי האויב: במלחמת לבנון השנייה היו לכם הפתעות רבות. אתם מודים שהמלחמה שלכם נכשלה ולא השיגה את מטרותיה. אתם טועים בכך שהמידע שבידיכם נכון. זה חלק מהאסטרטגיה שלנו ותמיד יש לנו מה להסתיר".

בניגוד לשנים קודמות הטקס המרכזי השנה לא מתקיים בפרבר הדרומי של ביירות, המעוז של חיזבאללה. האירוע מתקיים בו זמנית בשלושה אזורים שונים בדרום לבנון. נסראללה, כהרגלו אינו מגיע באופן אישי לאירועים מחשש לחיסולו, והוא מדבר באותו אירוע באמצעות מסכי ענק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר